eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetkonwersja pliku *.WMA na inne formaty audio, np. MP3, WAV, itp. › Re: konwersja pliku *.WMA na inne formaty audio, np. MP3, WAV, itp.
    From: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: konwersja pliku *.WMA na inne formaty audio, np. MP3, WAV, itp.
    Date: Wed, 18 Sep 2019 14:53:51 +0200

    Osoba podpisana jako jedrek <w...@...on>
    w artykule <news:a63gF.323111$aI7.277386@usenetxs.com> pisze:

    > Nie ma nic podobnego dla plików WMA na wzór np mp3-jkowego Lame.exe?
    > Który jest samodzielnym plikiem nie wymagający do swojego działania armii
    > dodatkowych bibliotek.

    Chyba pomyliłeś kierunki i możliwości konwersji.
    Lame robi tylko jedną rzecz, której obsługa nie wymaga opłat licencyjnych, a
    Ty już w temacie podajesz wiele rzeczy, dla których źródłem ma być
    własnościowy format. WMA jest formatem Microsoftu, co oznacza ograniczenia
    licencyjne, z tego zaś wynika np. ograniczona funkcjonalność dostępnych
    bezpłatnie programów z kodekami innymi niż z Windows Media Playera.

    Programy tego typu zwykle więc dają możliwość wyboru - korzystać z
    dołączonych do programu filtrów do ffdshow/ffmpeg (i samodzielnie je
    konfigurować) albo z zainstalowanych w systemie kodeków Microsoftu.
    Dystrybucja kodeków MS z takimi programami raczej nie wchodzi w grę, w
    najlepszym razie w dokumentacji programu dostaniesz linki do pobrania
    obsługiwanych wersji kodeków MS.

    Poza tym nie piszesz, jakiego systemu operacyjnego używasz, więc trudno
    cokolwiek polecić. Marudzisz, że WMP to kobyła, zatem można podejrzewać, że
    próbujesz działać na jakimś zabytkowym sprzęcie z Windows XP. Tak trudno
    o większy dysk? Przecież nieużywany WMP nie rezyduje w pamięci RAM.

    Jeśli wolisz coś tylko do audio, to wciąż jest rozwijany foobar2000, który
    zużywa znacznie mniej zasobów niż VLC czy WMP. Instalator ma jakieś 4,5 MB.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)