  • 1. Data: 2012-10-31 12:09:45
    Temat: który model Vana z przedstawionych
    Od: Andrzej Kaźmierczak <a...@z...bydgoszcz.pl>

    Witam
    w związku z poszukiwaniami małego vana dla zony (ale min 3 rzędy
    siedzeń) rocznik ok 2006-2007 znalazłem :

    Galaxy 2006 z silnikiem 2.o tdci 140 KM
    jak wyżej z silnikiem 1.8 TDCI 125 KM

    prócz tego dzieła z rodziny Sharan/Alhambra z silnikami 1,9 (porzeważnie
    116 KM) oraz 2.0 (140 KM , kilka z uszkodzeniami pompy oleju/turbiny
    też się trafiło)

    patrząc na dane spalania ford wygląda lepiej katalogowo ,

    auto będzie jeździło na trasach zaczynając od ok 30 km w 1 stronę ,
    przeważnie 30km->5km->14km->16km - średnia trasa dzienna PN-PT -taki
    rytm podstawowy + zakupy,wyjazdy,

    proszę o wszelakie rzeczywiste dane spalania , za/przeciw konkretnemu
    modelowi / wersji silnikowej

    przyznam że choć nigdy nie byłem fanem forda - jakoś ten galaxy wydaje
    sie być fajny - może dla tego że go nie mam , ale w końcu tylko krowa
    nie zmienia zdania - w silniku VW i mnie udało się już zobaczyć kręcący
    się wał korbowy przez dziurę w bloku i zbierać resztki korbowodu z
    trotuaru (leon sport ok 14o KM)

    pozdrawiam i liczę na rzeczowe odp - obiegowe opinie i przysłowia ludowe
    traktuję jedynie jako koloryt :-)

    andrzej

  • 2. Data: 2012-11-21 18:57:06
    Temat: Re: który model Vana z przedstawionych
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Wed, 31 Oct 2012 12:09:45 +0100, Andrzej Kaźmierczak
    <a...@z...bydgoszcz.pl> wrote:

    >proszę o wszelakie rzeczywiste dane spalania , za/przeciw konkretnemu
    >modelowi / wersji silnikowej

    ja mam alhambrę z volswagenowskim 1,9TDI 130KM i pali średnio
    8,2l/100km (średnia z ponad 30 tys. km od 2010 r.)

  • 3. Data: 2012-11-22 14:17:44
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Andrzej Kaźmierczak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > rocznik ok 2006-2007 znalazłem :

    > pozdrawiam i liczę na rzeczowe odp - obiegowe opinie i przysłowia ludowe

    Szukałem autka 7 osobowego od wiosny (i nawet na grupie dwa razy pytałem).
    Siedziałem/jeździłem kilkunastoma różnymi i najwygodniejszy dla mnie jako
    kierowcy, oraz dla mnie jako pasażera 2/3 rzędu był Galaxy. Niestety dla
    mojej żony jako kierowcy był nieakceptowalnie duży. Koniec końców skończyło
    się Zafirą, która wprawdzie jest sporo mniejsza od Galaxy, ale jednocześnie
    trzeci rząd siedzeń ma wygodniejszy od francuzów (choć z gorszym dostępem).
    Alhambra jest gdzieś po środku jeśli chodzi o komfort podróżowania pomiędzy
    mniejszymi vanami a Galaxy, z tym że jadąc w drugim rzędzie czułem się dość
    klaustrofobicznie ze względu na to, że te siedzenia są podniesione wyżej od
    pierwszych i przez to wysoka osoba przez przednią szybę widzi tylko drogę a
    nie niebo.

    Inna sprawa, że IMO 140 koni do takiego autka to minimum.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-11-22 20:23:04
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 31.10.2012 12:09, Andrzej Kaźmierczak pisze:

    > prócz tego dzieła z rodziny Sharan/Alhambra z silnikami 1,9 (porzeważnie
    > 116 KM) oraz 2.0 (140 KM , kilka z uszkodzeniami pompy oleju/turbiny
    > też się trafiło)

    miałem okazje przejechać ostatnim weekendem alhambrą jakieś tysiąc km.
    Na co dzień jeżdżę francuzem, po tej przejażdżce cały dzień bolały mnie
    plecy, mimo wielokrotnych prób ustawienia fotela nie mogłem z nim dojść
    do porozumienia.
    Dodatkowo, samochód wyposażony w silnik 1.9 nie wiem ile koni, ale
    zdecydowanie za mało na taki samochód. Wydaje mi się że jak by było
    nieco więcej spalanie było by paradoksalnie mniejsze(średnio wyszło coś
    koło 9l), a dynamika zdecydowanie by się poprawiła. Na domiar złego do
    tego nieco za małego silnia była dodana automatyczna skrzynia biegów -
    przy wyprzedzaniu włącza się kick down, obroty ~4krpm a auto stoi...
    dopiero popuszczenie gazu i redukcja powoduje jako takie przyśpieszanie.
    Przy ruszaniu ze skrzyżowania ja mu gaz, a on myśli... To nie wiem czy
    zasługa ogólnie automatu, hydrokinetyka i turbodziury łącznie, czy
    akurat ten typ tak ma

    W każdym bądź razie nie kupił bym takiego samochodu, szczególnie w
    takiej konfiguracji, zapewne reszta bliźniaków ma te same bolączki.

    Nie wiem czy to zasługa tego hiszpańskiego temperamentu czy może
    niemieckiej precyzji..

  • 5. Data: 2012-11-23 11:08:21
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 22 Nov 2012 14:17:44 +0100, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

> [...]
    >się Zafirą, która wprawdzie jest sporo mniejsza od Galaxy, ale jednocześnie

    Wymiary zewnętrzne (zafira do 2006-zafira od 2006-galaxy do
    2006-galaxy od 2006)

    Długość 4317-4467 - 4641-4820
    Szerokość 1742-1801 - 1810-1854
    Wysokość 1630-1645 - 1730-1723

    hmmm, czy aż "nieakceptowalnie duży"?

    BTW: Sharan/Galaxy/Alhambra w porównaniu do opla vectry (też z 2006):
    od sedana dłuższe o 4,5cm, a od kombi krótsze o 20cm...

    >Alhambra jest gdzieś po środku jeśli chodzi o komfort podróżowania pomiędzy
    >mniejszymi vanami a Galaxy, z tym że jadąc w drugim rzędzie czułem się dość

    a to ciekawe, bo galaxy i alhambra to są praktycznie te same auta
    (różnią je detale typu kształt świateł, znaczki firmowe, kolory
    tapicerki)

    >klaustrofobicznie ze względu na to, że te siedzenia są podniesione wyżej od
    >pierwszych i przez to wysoka osoba przez przednią szybę widzi tylko drogę a
    >nie niebo.

    faktycznie, w drugim rzędzie siedzi się dość wysoko, ale w zamian
    dostaje się AFAIR ponad 2m płaskiej podłogi po wyjęciu siedzeń

    >Inna sprawa, że IMO 140 koni do takiego autka to minimum.

    moja alhambra auto waży 1724kg i ma silnik 130KM, czyli KM/t mniej
    więcej tyle ile ma kompakt z silnikiem 90KM. IMHO spokojnie daje radę.

  • 6. Data: 2012-11-23 11:36:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości grup
    com...

    > Wymiary zewnętrzne (zafira do 2006-zafira od 2006-galaxy do
> [...]

    Niestety :-(
    Dla kobiety 36 cm różnicy w długości to przepaść jeśli chodzi o parkowanie
    równoległe w mieście.

    Tak, wiem, mogę zmienić żonę :-) Wcześniej jeździła autkiem klasy B, więc
    przesiadka na Zafirę to duży krok na przód. Może, przy następnej zmianie
    auta Galaxy będzie już akceptowalne.

> [...]

    > a to ciekawe, bo galaxy i alhambra to są praktycznie te same auta
    > (różnią je detale typu kształt świateł, znaczki firmowe, kolory

    Tak było kiedyś. Obecne Galaxy to zupełnie inne auto.

    > faktycznie, w drugim rzędzie siedzi się dość wysoko, ale w zamian
    > dostaje się AFAIR ponad 2m płaskiej podłogi po wyjęciu siedzeń

    Tego nie sprawdzałem

    > moja alhambra auto waży 1724kg i ma silnik 130KM, czyli KM/t mniej
    > więcej tyle ile ma kompakt z silnikiem 90KM. IMHO spokojnie daje radę.

    Dać radę, daje, ale przy wyprzedzaniu tira lepiej mieć jakiś zapas. Dla mnie
    optimum to okolice 1 KM / 10 kg

    Zafira ma 140 KM przy 1,5 T i jest znośnie.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-11-23 12:18:27
    Od: Jarecki <j...@g...com>

    W dniu środa, 31 października 2012 12:09:46 UTC+1 użytkownik Andrzej Kaźmierczak
    napisał:
    > Witam
    >
    > w związku z poszukiwaniami małego vana dla zony (ale min 3 rzędy

    Widzę, że nie padła jeszcze propozycja Renault. Ostatnio także szukałem 7mio
    osobowego autka i po przejrzeniu dostępnych na rynku wybór padł na Grand Espace.
    Szczerze mówiąc jestem zaskoczony wygodą poruszania się tym samochodem, wszystko pod
    ręką, bardzo dobra widoczność (cienkie słupki), automatyczny ręczny, hands free,
    każde z siedzeń osobno regulowane, wszystkie tylne można wyciągnąć i ułożyć w
    dowolnej konfiguracji. W Grandzie przy 7miu fotelach zostaje jeszcze trochę
    bagażnika. Trafiła mi się wersja z pełnym wyposażeniem (oprócz panoramy w dachu) i na
    prawdę jestem zadowolony z komfortu poruszania się. Bym zapomniał - ma mały promień
    skrętu. Warte uwagi to silniki 2.0 turbo benzyna (jeśli ważne koszty, to bardzo
    dobrze się gazuje) i 2.0 diesel (najmniej awaryjny i o wystarczającej mocy).

    Jarecki

  • 8. Data: 2012-11-23 13:11:09
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > Na co dzień jeżdżę francuzem, po tej przejażdżce cały dzień bolały mnie
    > plecy, mimo wielokrotnych prób ustawienia fotela nie mogłem z nim dojść

    Ja nie mam problemow na trasie 1200 km.

> [...]
    > przy wyprzedzaniu włącza się kick down, obroty ~4krpm a auto stoi...
    > dopiero popuszczenie gazu i redukcja powoduje jako takie przyśpieszanie.

    OK, automat - to wiele wyjasnia.
    Silnik 1.9 TDI najczesciej spotykany ma 115 KM, w polaczeniu z reczna
    skrzynia 6 biegow jedzie w miare, a za 800 zl robi sie go na 140 KM i
    360 Nm a to juz jezdzi bardzo przyzwoicie.

    Oczywiscie nowy Galaxy 2.0 TDCI 140 KM jest pod kazdym wzgledem lepszy i
    tego bym wlasnie szukal, naturalnie podnoszac moc od razu po zakupie.