eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingkulki2d › Re: kulki2d
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " M.M." <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: kulki2d
    Date: Tue, 6 Dec 2011 20:05:38 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 35
    Message-ID: <jblsii$4pr$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jblbhp$7i4$1@inews.gazeta.pl> <jblm0b$cbd$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@4...com>
    <jblpu5$p1l$1@inews.gazeta.pl> <jblrip$f96$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1323201938 4923 172.20.26.245 (6 Dec 2011 20:05:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Dec 2011 20:05:38 +0000 (UTC)
    X-User: mariotti
    X-Forwarded-For: 89.229.34.123
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:193950
    [ ukryj nagłówki ]

    Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> napisał(a):

    > W dniu 2011-12-06 20:20, M.M. pisze:
    > >>> A jakby wyznaczyc dla kazdej kulki pol-prosta ruchu, potem sprawdzic w
    > >>> ktorych przecieciach prostych kulki sie zdarza i ostatecznie wybrac
    > >>> to zderzenie ktore nastapi najszybciej?
    > >>
    > >> A co bedzie jak zderzenie nastapi dokladnie w tym samym czasie?
    > > Slyszalem od kogos ze to w nastrecza sporo problemow. W sumie to nie
    > > wiem co oznacza "ten sam czas". Jesli uzyjemy w symulacji komputerowej
    > > liczb 64-bitowych to mozemy sie nie doczekac zderzania 3 kulek w tym samym
    > > czasie. Moze w rzeczywistosci jeszcze nigdy nie doszlo do zdrzenia trzech
    > > obiektow w tym samym czasie? Nie wiem.
    >
    > Jeśli kulka leci po skosie do narożnika, to zderzy się z dwiema ścianami
    > jednocześnie, niezależnie od precyzji. Jeśli zderzenie będzie z kilkoma
    > obiektami, to chyba wystarczy zsumować cząstkowe wektory z każdego
    > zderzenia. Metodę z półprostą kiedyś zastosowałem w prototypie pinballa,
    > nie było szansy, żeby kulka wyleciała za bandę :-)

    Wiadomo, mozna rozwiazac zderzenia na jeden z wielu sposobow i uzyskac
    ladny efekt. Zastanowilo mnie cos troche innego. Bierzemy np. 3 albo 4
    kulki, rozpedzamy je w okreslonym kierunku, z okreslona predkoscia, itd.
    Mierzymy warunki poczatkowe i wrzucamy do komputera. A potem obserwujemy
    jak dlugo i jak czesto symulacja komputerowa przypomina ta z rzeczywistosci.
    Jaka mozna uzyskac dokladnosc gdy zderzaja sie 3 albo 4 kulki na raz
    w tym samym czasie? Cokolwiek oznacza ten sam czas.
    Pozdrawiam





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: