  • 121. Data: 2012-10-05 10:50:35
    Temat: Re: mini SIM -> micro SIM -> nan SIM
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Oct 2012 15:06:57 +0000 (UTC), Pszemol <P...@P...pl>
    wrote:
    > pocztowych w miescie: listonosz zbiera zaadresowane listy z
    naklejonym
    > znaczkiem do wyslania z tej samej skrzynki do ktorej dostarcza listy
    > odebrane...

    Tu muszę przyznać rację, nie rozumiem czemu w Polsce listonosz nowe
    może zabrać listów do wysłania. Nawet nie chodzi tu o rodzaj
    skrzynek, (musialby mieć do nich dostęp żeby z nich wyjac poczte
    nadawcza) ale tak ogólnie. Przecież i tak wraca "do bazy" po
    obchodzie. Ale poczekamy, zobaczymy. Wkrótce poczta traci monopol,
    może nagle "odkryją" tą funkcjonalność.

    --
    Marek

  • 122. Data: 2012-10-05 16:29:18
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Oct 2012 16:48:24 +0200, "Marek Dyjor"
    <m...@p...onet.pl> wrote:
    > tja wtedy wystarczy tylko czekac w kolejce do okienka z listami.

    Jakby sie dluzej zastonowic, to nie wiem czy pozwalanie komus na
    pobranie pieniedzy na jakas oplate (bo de facto tym jest czek) jest
    wygodniejsze niz przygotowywanie przelewu (podawnie danych, opisu,
    kwoty i w koncu zlecanie do realizacji). Czekem dajemy mozliwosc
    wierzycielowi by pobral sobie sam srodki z naszego konta (niech on
    sie martwi procesem "pobrania") a my jedynie wyrazamy zgode na
    pobranie. Czy nie byloby prostsze w procesach platnosci z wyrazanie
    jedynie zgody (podpisem, tanem, czekiem, wathever) na pobranie niz
    proces przygotowania i wyslania przelewu? Podobnie jak przy płatności
    karta. Oczywiscie ktos powie, ze sa przelewy zdefiniowane, ale czy to
    czasem nie jest rozwiazywanie problemow niestniejacych w innych
    systemach ? ;) Szkoda ze banki nie maja funkcjonalnosci
    przychodzacych żądań zapłaty (nie mylic z poleceniem zaplaty), ktore
    wystarczy po zalogowaniu "odptaszkowac" w momencie gdy chcemy/mozemy
    zaplacic:)

    --
    Marek

  • 123. Data: 2012-10-06 16:09:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <c...@s...pl> wrote in message
    > Tomek nabazgrał(a):

    > Problem będzie jak będą mieli na to patent :)

    Ile Wy macie lat?
    Cieszą Was "dowcipy" dla przedszkolaka...

  • 124. Data: 2012-10-06 16:17:33
    Temat: Re: mini SIM -> micro SIM -> nano SIM
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
> [...]
    > nadawcza) ale tak ogólnie. Przecież i tak wraca "do bazy" po obchodzie.
    > Ale poczekamy, zobaczymy. Wkrótce poczta traci monopol, może nagle

    Widzisz... w Polsce kradnie się ludziom listy ze skrzynek pocztowych.
    W związku z tym ludzie mają skrzynki zamykane na klucz...
    A zatem listonosz nie będzie wybierał listów do wysłania bo musiałby
    chodzić z pękiem 1000 kluczy ze swojego rejonu. No chyba że tylko
    z bloków spółdzielczych - tam listonosz ma jeden klucz do całej
    skrzynki dla 20-30 mieszkań.

    W USA kradzież listów i jakiekolwiek inne przestępstwa związane
    z funkcjonowaniem poczty są traktowane bardzo surowo, na poziomie
    federalnym (nie stanowym czy lokalnym, miejskim), więc jak coś
    nabroisz to masz do czynienia z "men in black" :-) Skutkiem tego jest
    to, że skrzynki na listy w USA nie mają żadnych kluczy - są cały czas
    otwarte, w dzień czy w nocy. Na przedmieściach, na wsiach, pojedyncze
    skrzynki mają taką chorągiewkę którą podnosisz do góry gdy jest
    w niej list do nadania, aby listonosz w czasie obchodu nie musiał
    zaglądać do wszystkich skrzynek w poszukiwaniu nowych listów
    i mógł wziąć Twój list do nadania nawet gdy do Ciebie nowej poczty
    dziś nie ma.

    Tak czy inaczej, jak ktoś nie używa bankowości internetowej (bo
    wtedy wygodniejszego już nic nie ma) wysłanie pocztą zapłaty
    czekiem wali na łopatki pod względem wygody stanie w kolejce
    do kasy na poczcie... Bo w sumie jak się temu z bliska przypatrzysz
    ludzie mają przecież ciekawsze rzeczy do robienia ze swoim wolnym
    czasem niż stanie w kolejkach na poczcie, no nie? :-)

  • 125. Data: 2012-10-06 16:18:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > funkcjonalnosci przychodzacych żądań zapłaty (nie mylic z poleceniem
    > zaplaty), ktore wystarczy po zalogowaniu "odptaszkowac" w momencie gdy

    Paypal?

  • 126. Data: 2012-10-06 16:59:56
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    > Ile Wy macie lat?
    > Cieszą Was "dowcipy" dla przedszkolaka...

    Przypomniaj nam inteligencie, kto nazwał obcięcie nożyczkami microSIMa do
    nanoSIMa "najnowszą technologią".
    I tak, zgadza się, cieszy nas Twój dowcip dla przedszkolaka.

  • 127. Data: 2012-10-06 17:32:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomek" <p...@z...spamem> wrote in message
    > Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    >
    > Przypomniaj nam inteligencie,

    Co mam Ci zrobić?? I kto to jest "nam"? Raźniej się w kupie czujesz?

    > kto nazwał obcięcie nożyczkami microSIMa do nanoSIMa "najnowszą
    > technologią".
    > I tak, zgadza się, cieszy nas Twój dowcip dla przedszkolaka.

    Już napisałem, że przyznaję, że użyłem niewłaściwego słowa "technologia".
    Długo będziesz jeszcze się tym podniecał?

  • 128. Data: 2012-10-06 18:25:03
    Od: "pencil" <p...@p...pl>

> [...]
    > federalnym (nie stanowym czy lokalnym, miejskim), więc jak coś
    > nabroisz to masz do czynienia z "men in black" :-)

    Na filmach często widać jak zła młodzież rozpierdala te skrzynki po
    pijaku, to trafiają po tym do San Questin?

  • 129. Data: 2012-10-06 18:33:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Oct 2012 09:17:33 -0500, Pszemol napisał(a):
    > Widzisz... w Polsce kradnie się ludziom listy ze skrzynek pocztowych.

    a w usa nie ?

> [...]
    > chodzić z pękiem 1000 kluczy ze swojego rejonu. No chyba że tylko
    > z bloków spółdzielczych - tam listonosz ma jeden klucz do całej

    Juz nie. Teraz obowiazuja unijne przepisy, unijne skrzynki, skrzynka jest
    wlasnoscia lokatora/spoldzielni, poczt moze byc wiele, wrzucic moze kazdy,
    zabrac tylko wlasciel.

> [...]
    > federalnym (nie stanowym czy lokalnym, miejskim), więc jak coś
    > nabroisz to masz do czynienia z "men in black" :-)

    Jak cie zlapia.

> [...]
    > ludzie mają przecież ciekawsze rzeczy do robienia ze swoim wolnym
    > czasem niż stanie w kolejkach na poczcie, no nie? :-)

    Ale czemu maja stac ? Tylko kwestia ilosci urzednikow w okienkach.
    No i czemu adresowac koperty, wysylac jakies czeki, ktore potem ktos musi
    odnotowac w systemie u siebie, wyslac do banku, bank do drugiego banku,
    potwierdzic, odrzucic - a przeciez od dostawcy moglo przyjsc polecenie
    przelewu, podpisujesz i wysylasz do swojego banku, tzn zostawiasz w
    skrzynce :-)

    J.

  • 130. Data: 2012-10-06 18:37:04
    Od: "Tomek" <p...@z...spamem>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał:

    > Już napisałem, że przyznaję, że użyłem niewłaściwego słowa "technologia".

    Zapomniałeś o "najnowsza"? Bo chyba korzystanie z nożyczek nie jest odkryciem.

    > Długo będziesz jeszcze się tym podniecał?

    Ja się nie podniecam, bo nie obcuję z węgorzami, tylko przypominam Ci autorstwo
    dowcipu dla przedszkolaka.