    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mini przeno?ny oscyloskop
    Date: Mon, 5 Mar 2018 21:47:27 +0100

    On 3/4/2018 10:06 AM, Szumek wrote:
    > czy te mini przeno?ne oscyloskopy minikit dso 150 s? co? warte jako drugi
    > dodatkowy oscyloskop

    Mam ten oscyloskop. Dostalem go jako bonus od chińczyka na ali i leżał
    sporo czasu aż w końcu jakoś na jesieni go złożyłem.

    Ma dużo wad. Ale jedna jest dominująca. Na tyle by sprawić że jest
    praktycznie nieuzywalny.

    Mianowicie posiada enkoder obrotowy (kwadraturowy). Podpiety jest wprost
    pod uC więc uC musi raz na jakiś czas zerknąć jaki tam jest stan na
    nogach aby nie zgubic impulsu.

    No i niestety ktoś dobrał ten czas tak dlugi że nawet bardzo przeciętnie
    szybkie krecenie enkoderem gubi impulsy. Efektem czego musisz krecić
    powoli co oznacza że wszelakie triggery, przesuwanie kursora itd sa
    frustrujace. To dyskwalifikacja, po prostu nie jestes w stanie zrobić
    niczego uzytecznego ponieważ szlag Cie trafia że nie można wykręcić tego
    co chcesz. Nie przypuszczam tez zeby dalo sie to poprawić ponieważ nie
    znalazłem kodu źrodłowego do niego (ale może coś się zmieniło od
    ostatniego razu). Gdyby nie ta katastrofa mogłby być do czegoś przydatny.

    Z małych gliczy:
    1) nie udało mi sie skompensować go tak aby nie dzwonilo na zboczach
    prostokąta uzywając normalnej sondy 1:10. Diabli wiedza czemu.

    2) bardzo nieintuicyjne menu, mimo 20 minut dalej nie rozumiem co autor
    mial na myśli tak robiąc kod obslugujący przyciski

    3) nigdy nie wiadomo co zrobi przycisk zintegrowany z enkoderem, wydaje
    się robić co chce

    Jedyn nadzieja w tym że pewnego dnia ktoś udostepni source code do niego
    i naprawimy te wszystkie debilizmy softu. Albo ktoś się zlituje i
    napisze od nowa. Bo to mialo by szanase być bardzo dobrą zabawką w
    połaczeniu z Arduino dla amatora. PWM widać znakomicie, audio widać, do
    jakości wyświetlanego obrazu nie mogę się przyczepić, dla dzieciaka z
    gimnazjum jest w sam raz.

    Jest tam pewna osobliwość, wydaje się że ktoś przygotował hardware pod
    obsługę bateri (liion?) ale projektując obudowę zapomniał o tym i nie ma
    miejsca.

    Obudowa krzywa. Po złozeniu (z uzyciem siły) nie wygląda tak pięknie jak
    na obrakach.

    Jesli z jakkiejs przyczyny chcesz coś jeszcze wiedzieć to wydłubie go z
    kosza ze smieciami i zobaczymy co potrafi.