    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 10 May 2018 00:46:17 -0700 (PDT)
    Subject: Re: moje przygody z ładowaniem akumlatorów
    From: Bolko <s...@g...com>

    > I domyslam sie, ze w trasach a nie miejskich korkach ?
    > No to nie powinno byc problemow z ladowaniem :-)
    No właśnie alternator sprawdzony przez elektryka.
    Trasa Kraków Gliwice

    > Jakie to swiatelko ?

    W bagażniku i podsufitce.

    > A ile stal ze swiatelkiem - 12h czy dluzej ?
    noc

    > Nie napisales nic o ladowaniu akumulatora ... czyzby wiec alternator
    > dal go rade naladowac, ze przez tydzien zapalal ? :-)
    a wiesz że chyba tylko pożyczka była
    ale seat jeżdził wtedy już po A4

    > No ba, tym razem nie 12h, tylko jakies 50 - to i 1A rozladuje nowy
    > akumulator.

    > Kable do d* :-)
    Przedtem dawały radę.

    > swiatla mijania ? Tam prad duzy, z 10A poplynie, w 5h zuzyje 50Ah.
    > Jesli akumulator to wytrzymal, to dobrze o nim swiadczy.

    Takk

    > W przecietnym aucie, nawet w seatach, jednak laduje bez problemow.
    > Dopuszczam ze nie wyrabia na wolnych obrotach (godzina w miejskich
    > korkach), z duzym obciazeniem - swiatla, dmuchawa, wycieraczki,
    > grzanie szyby, fotela.
    > Ale nie przy 200km na autostradzie.
    cały czas o tym piszę, co innego 10 km z v=20km/h
    a co innego 100 z v=100 km/h

    > Natomiast rozne usterki moga powodowac, ze nie laduje z pelna
    > wydajnoscia.
    > Np spalona jedna dioda.
    Pan elektryk sprawdzał alternator i jest OK

    > Do nastepnego zapomnienia.
    >
    > Podsumowujac:
    > -stary akumulator moze miec bardzo mala pojemnosc. Udalo mi sie kiedys
    > dojezdzic do 4Ah (slownie cztery).
    > i ciagle zapala auto bez problemow ... o ile silnik zaskakuje za
    > pierwszym razem.
    > tylko nie mozna zostawic na swiatlach, bo rozladuje w pol godziny.

    Można to jakoś sprawdzić zwykłym multimetrem

    > -lampka w bagazniku moze rozladowac nawet nowy aku, czy polowicznie
    > zuzyty, nawet jesli alternator prawidlowo go laduje do pelnej
    > pojemnosci (jeszcze pozostalej).
    I ja to rozumiem. Wiec pożyczam prąd robie 1000 km z v 100km/h
    i zapominam o problemie do następnego razu

    > -akumulator moze miec duze samorozladowanie i nie wytrzymywac np
    > weekendu nawet bez lampki.
    >
    > -sprawny alternator powinien ladowac akumulator i nawet po
    > rozladowaniu powoli naladowac do pelna.

    > Nie rozumiem - piszesz, ze alternator Ci nie laduje, i prostownik
    > chcesz do szafy ?

    Chodzi mi o to że:
    - zakup prostownika pozwala wydłużyć pracę
    akumlatora nawet jak alternator jest sprawny
    a wiec zoszczędzić pieniądze. Nawet niech to będzie rok ekstra na każdym akumlatorze.
    Mam traktor który praktycznie już nie jeździ i od dwóch lat
    nie jest w stanie zapalić bez ładowania akumlatora.
    I jakoś to akumlator znosi.
    - prostownik od sąsiada za 100 zł nie był w stanie naładować mi akumlatora
    na tyle żeby rozwiązać problem na dłuższą metę.
    Dziadkowy prostownik dał radę rozwiazać problem na conajmniej 2 miesiące
    Tak że cena ma znaczenie