  • 21. Data: 2014-11-25 17:58:36
    Temat: Re: na co czekac?
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    dyskusyjnych:m52c61$mql$...@d...me...

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    >Dalej nie widzisz

    Widze "bo _lepszy_ i mimo", ale kontynuuj robienie z siebie glupka.

  • 22. Data: 2014-11-25 18:47:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    > Widze "bo _lepszy_ i mimo", ale kontynuuj robienie z siebie glupka.

    Z tym że to nie było "lepszy mimo czegoś tam..." ale wlaśnie było tam "i"
    czyli łącznik w zdaniu złożonym czyli "mimo" było częścią drugiego zdania:
    "mimo większego rozmiaru ekranu w podobnym rozmiarze".

    http://pl.m.wikipedia.org/wiki/Zdanie_współrzędnie_z
    łożone

    Zamiast jednego zdania złożonego z dwu zdań współżędnych, połączonych "i",
    którego złożoność przerosła jak widać zdolności rozumienia tego co czytasz,
    mógł napisać dwa osobne zdania proste i wyszłoby na to samo:
    "iPhone6 bedzie w sam raz bo lepszy. Mimo większego ekranu jest w podobnym
    rozmiarze".

    Rozbiór zdania to bardzo logiczny i ścisły temat - wielu humanistów leży i
    kwiczy z gramatyki, mimo że poezję czują lepiej i z interpretacją wierszy
    radzą sobie lepiej od inżynierów :-)
    Jakie oceny miałeś z gramatyki na lekcjach języka polskiego w szkole?

  • 23. Data: 2014-11-25 18:54:40
    Temat: [OT] Re: na co czekac?
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-11-25 o 18:47, Pszemol pisze:

    > Zamiast jednego zdania złożonego z dwu zdań współżędnych, połączonych "i",

    > Jakie oceny miałeś z gramatyki na lekcjach języka polskiego w szkole?

    A jak tam ortografia?

  • 24. Data: 2014-11-25 18:55:20
    Temat: Re: [OT] Re: na co czekac?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Piotr Rezmer <k...@d...pl> wrote:

    > A jak tam ortografia?

    Z tym było zawsze nieco gorzej :-)
    Dziękuję...

  • 25. Data: 2014-11-25 19:49:47
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    >Z tym że to nie było "lepszy mimo czegoś tam..." ale wlaśnie było tam "i"

    Chłopie, choćbyś zjadł tysiąc kotletów to i tak nie zmienisz tego, ze
    rzniesz głupa. Z każdym postem bardziej.

    5

  • 26. Data: 2014-11-25 19:56:38
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

    > Chłopie, choćbyś zjadł tysiąc kotletów to i tak nie zmienisz tego, ze
    > rzniesz głupa. Z każdym postem bardziej.

    > 5

    I jak tu sie dziwić, że dogadać sie z Tobą trudno, skoro Ty nie rozumiesz w
    ogole sensu tego co czytasz... Ech - teraz już wszystko jasne!

  • 27. Data: 2014-11-25 20:15:51
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 25/11/14 16:48, Pszemol wrote:
    > Wielu moich kolegów inżynierów elektroników zarabia w Polsce kasę rzędu
    > 12-15 tysięcy miesięcznie. Ci co mają kilku ludzi pod sobą nawet 20
    > tysiaków.

    Nawet jeśli nie oszukują, to jest to raczej przed podatkami/składkami...

    > Cóż znaczy te 4-5 tysięcy wydane na smartfona

    ... a to jest po opodatkowaniu.

    --
    Alf/red/

  • 28. Data: 2014-11-25 20:48:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ghost" <g...@e...com> wrote:

> [...]

    czyli łącznik w zdaniu złożonym czyli "mimo" było częścią drugiego zdania:
    "mimo większego rozmiaru ekranu w podobnym rozmiarze".

    Zamiast jednego zdania złożonego z dwu zdań współrzędnych, połączonych "i",

  • 29. Data: 2014-11-25 20:57:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message

    > Nawet jeśli nie oszukują, to jest to raczej przed podatkami/składkami...

    Oczywiście że mówimy o zarobkach brutto.
    Ale co z tego dla tej dyskusji wynika?

    Chyba rozumiesz że sensem mojej wypowiedzi było zwrócenie
    uwagi Trybuna na to, że wiele jest ludzi dziś w Polsce dla których koszt
    smartfona, nawet takiego z najwyższej półki, nie jest niczym
    nadzwyczajnie drogim, zwłaszcza jak się go kupuje raz na rok, dwa.
    Częsciej Ci ludzie kupują sobie jeszcze droższe zabawki - mój kumpel
    z Chicago niedawno kupił sobie rower za $7000 i uważa że był tani...
    Mój rower kosztował $250 i uważam że *dla mnie* jest bardzo dobry.
    Podobnie jest z telefonami - nie stać Cię? Jesteś na budżecie? Liczysz
    się z groszem? OK, wtedy kupujesz smartfona za 7-800zł i narzekasz
    że to czy tamto nie działa lub działa powoli: cóż, kupiłeś biedafon.
    Applowski iPhone czy Samsungowe Galaxy S5 lub LG G3 to są telefony
    nie dla tych co im nie starcza do pierwszego, nie dla tych co biorą
    pożyczki chwilówki i nie dla tych co w lombardzie muszą zastawić
    zegarek aby kupić piwo bo kasy w banku brak i jeśli ktoś biedny kupuje
    takie telefony dla szpanu, na pokaz, to niestety ma problem duży...

    Wcale jednak nie można postawić równości że kazdy kto kupuje iP6
    czy LG G3 robi to wyłącznie dla szpanu bo wielu z nich żyje w swoim
    zamkniętym, izolowanym świecie, spotyka się z równymi sobie i nawet
    im się w głowie nie mieści że są na świecie ludzie których nie stać
    na bochenek chleba z masłem... Dla nich taki wydatek nie jest niczym
    wartym chwalenia się czy popisywania się - a jak pokazują nowy
    nabytek to po prostu dzielą się z Tobą swoją własną frajdą z nowej zabawki.

  • 30. Data: 2014-11-25 21:20:37
    Od: "Tomek" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:

    > mógł napisać dwa osobne zdania proste i wyszłoby na to samo:
    > "iPhone6 bedzie w sam raz bo lepszy. Mimo większego ekranu jest
    > w podobnym rozmiarze".

    Poważnie tak będą dwa zdania wyglądały o Nexusie? Naprawdę?