    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: na wesoło!
    Date: Sat, 1 Feb 2020 16:26:17 +0100

    Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

    > Naturalnie nic to nowego, ale osobiście nie przestanę się chyba nigdy
    > dziwić inwencji twórczej producentów tych wszystkich audiofilskich
    > wynalazków. Zainteresowała mnie ta skrawaczka, i proszę:
    >
    > #v+
    > Za jednym zamachem wyrównuje się w ten sposób niecentryczność krążka
    > i przygotowuje miejsce pod eliminację rozproszonego światła lasera.
    > Podcięty brzeg płyty maluje się bowiem czarnym pisakiem. Rzecz znana
    > audiofilskiej społeczności od lat, tutaj ma swój logiczny finał.
    > Przypomnę, że do zamalowywania krawędzi płyty używano zielonego pisaka,
> [...]

    Co tam drobne 800 ojro... Przypomniała mi się zupełnie nieaudiofilska
    historia, jak to firma Sony wydała miliony dolarów na opracowanie
    metody zabezpieczającej przed kopiowaniem ich płyt. Nie minął tydzień
    od premiery pierwszego takiego krążka, a ktoś odkrył (i podzielił się
    wiedzą w Internecie), że jeśli zamaluje się czarnym pisakiem ścieżkę
    na brzegu płyty, to już można ją kopiować na każdym pececie.

    --
    Jarek