    From: Saiko Kila <f...@b...cy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: najtańsza płyta pod E8400
    Date: Sun, 25 Feb 2018 19:20:11 +0100

    Proces zhbick <n...@p...tu> zwrócił błąd:

    > Generalnie płyty padały mi rzadko, o ile z chłodzeniem wszystko było ok i
    > nie wkładałem jakiegoś najmocniejszego procesora do mobasa z badziewną
    > sekcją zasilającą. Zimne luty to raczej zonk popularny w kartach
    > graficznych. IMO częściej padają topowe płyty "gamingowe"

    Ja właśnie mam już dość tych topowych gamingowych. Teraz jak wiadomo
    płyty (współczesne) są drogie, i każda nowa generacja jest droższa, ale
    nie przekłada się to na jakość.

    > No właśnie wydajność/cena nie do pobicia :)
    > spokojnie ciągnie w każdej przeglądarce film z YT w 1080 30fps lub 720 60fps
    > (obciążenie ~80% w Win7 i Linux Mint XFCE)

    E, takie coś to nie wyzwanie dla niego. Ja mam Q9650, który ma taką samą
    wydajność w jednowątkowych zastosowaniach (ma 2x większą cache, ale też
    2x więcej rdzeni, to główna różnica), i nawet w gry w rodzaju Wieśka 3
    na nim grałem.

    Natomiast jeśli chodzi o obciążenie w filmikach, to bardzo dużo zależy
    od zastosowanego renderera. Ja mam takiego jednego renderera, który
    potrafi mi zadusić kartę graficzną i procka nawet na dziadowskim filmiku
    (zużywa ponad 50% obu i klatkuje). Zalecany do niego jest procek Ryzen,
    ewentualnie najszybszy i7, oraz karta GTX 1080 Ti lub lepsza ;)
    Oczywiście inny renderer nie zużywa więcej niż 5% na tym samym filmie, a
    GPU tylko w granicach błędu.

    > dla porównania sprawdziłem Semprona 1,9GHz AM2 (360p z niewielkimi
    > zacięciami), antycznego Athlona 64 3200+ (240p) i Pentium D 840 (ten
    > dwurdzeniowiec nie poradził sobie nawet z rozdzielczością 144p). O dziwo na
    > tym Pentiumie najżwawiej chodziły systemy operacyjne i miał najmniejsze
    > obciążenie w Idle pod Win7.

    Może Win7 był optymalizowany pod Intela? Ewentualnie chodzi o pamięć,
    wydajność jej i kontrolera pamięci.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.