  • Data: 2018-10-08 11:56:21
    Temat: Re: nie termo transfer
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Queequeg wrote:

    > Z jakiegoś nie do końca zrozumiałego dla mnie powodu zwolennicy money
    > transferu często uważają swoją metodę za jedynie słuszną :)

    Tako rzecze ekonomia, a już zwłaszcza stosunek jakości do ceny.

    Poza tym nie uważam tej metody za jedynie słuszną, bo jest mi obojętne,
    w jaki sposób inni robią swoje płytki. Interesuje mnie natomiast to, co
    stoi za ich wyborami.

    > Zdarzało się, że robiłem płytki metodą money transfer, ale wtedy, kiedy a)
    > nie zależało mi na czasie, b) płytka była zbyt skomplikowana do zrobienia
    > w domu, c) płytka była dla kogoś (np. mała produkcja). Większość płytek
    > jednak robię dla siebie, pojedyncze egzemplarze / prototypy, i wolę
    > poświęcić te kilkadziesiąt minut i zrobić płytkę w domu, niż zamawiać.

    OK, ale *dlaczego*? Pieniędzy wielkich nie oszczędzasz, produkt wynikowy
    masz znacznie gorszy, więc poza tymi faktami muszą istnieć inne powody.
    Czas zrozumiem, satysfakcję zrozumiem, coś jeszcze pominąłem?

    > Wszystkie metody mają swoje zalety i wady, grunt to wybrać najbardziej
    > optymalną do danego zastosowania. Nie zawsze profesjonalna jakość jest
    > priorytetem.

    Z tym się zgodzę, ale:

    a) od stosunkowo długiego czasu "prawdziwe", finalne płytki robię
    wyłącznie na czterech warstwach.

    b) w jednym prototypie musiałem na szybko zmodyfikować koncepcję
    i płyteczkę jednostronną 1x1,5cm dla 4. elementów machnąłem na
    żelazku.

    Teraz uwagę zaprzątają mi płytki o dużej gęstości energii, co
    może oznaczać konieczność do ręcznego trawienia prototypów. Z tym,
    że ja trawić chcę w blasze 500+um, niekoniecznie z jakimkolwiek
    podkładem.

    Pozdrawiam, Piotr