  • 21. Data: 2013-09-25 12:09:38
    Temat: Re: odzysk ciep?a spalin
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-25, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Trudno - albo cieplo albo zdrowo.
    > Bo tanio to nie, po doliczeniu kosztow recept :-)

    Zalezy jak kto znosi zimno. Jezdze zima motocyklem, nie uznaje czapki
    a na grype chorowalem chyba z 12 lat temu.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 22. Data: 2013-09-25 12:32:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    > Zalezy jak kto znosi zimno. Jezdze zima motocyklem, nie uznaje czapki
    > a na grype chorowalem chyba z 12 lat temu.

    Wszystko przed Tobą. Też całe zycie nie uznaję czapki a zapalenia ucha
    środkowego pierwsze w życiu zalapałem na stare lata. To naprawdę boli
    :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 23. Data: 2013-09-25 12:36:01
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-09-25, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Wszystko przed Tobą. Też całe zycie nie uznaję czapki a zapalenia ucha
    > środkowego pierwsze w życiu zalapałem na stare lata. To naprawdę boli
    >:(

    To sie bede pozniej martwil, jak mam uznawac czapke jak w leb goraco? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 24. Data: 2013-09-25 13:01:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    > To sie bede pozniej martwil,

    Oj, będziesz...

    > jak mam uznawac czapke jak w leb goraco? :-)

    Mi też i nawet zapalenie ucha mnie nie przekonało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2013-09-25 13:25:07
    Temat: Re: odzysk ciepła spalin
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-09-25 01:39, Arbiter pisze:
    > U?ytkownik <k...@g...com> napisa? w wiadomo?ci
    ps.com...

    > o w?asnie - opowiedz co? o tym. T?umik by? wymiennikiem?
    >
    > Mysla?em o wykorzystaniu tej kompory rozpreznej
    > http://moto.arbiter.pl/zdjecie/16762.Tlumik.Laser.Pi
    aggio

    > wpakowaniu jej w rure i przedmuchiwania powietrza przez to. Tylko wlasnie
    > nei wiem ile ciepla moglbym uzyskac

    Sporo :)
    Jeśli będziesz coś takiego robił to rura otaczająca tłumik - czyli
    tworząca płaszcz powietrzny wokół, musi być spawana wyłącznie z jednego
    końca do właściwej rury wydechowej - drugi MUSI być wolny. Może być
    zaciśnięty, ale ma dawać możliwość wydłużania się i skracania rurze w
    zależności od zmian temperatury. Inaczej będzie pękał - sprawdzone :(

    Powietrze zimne do wymiennika będziesz zapewne wdmuchiwał jakimś
    wentylatorem. Trudniej będzie z wyprowadzeniem gorącego.

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 26. Data: 2013-09-25 18:58:02
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.retrotraktor.pl/artykuly/chlodzenie_silni
    ka/3.jpg
    > Ze spalinami ucieka co najmniej tyle, co przez układ chłodzenia,

    dzieki to juz konkrecik, o to chodzilo

  • 27. Data: 2013-09-25 19:22:20
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-09-25 01:39, Arbiter pisze:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > o własnie - opowiedz coś o tym. Tłumik był wymiennikiem?

    Zerknij na rozwiązanie Garbusa - tak:
    http://abcgarbus.civ.pl/garbus/oscthumb.php?src=/ima
    ges/1080_2.gif&w=1390&h=686&fltr[]=wmt|ABCGarbus|10|
    C|000000|babelsans.ttf|30|0|0&f=jpg&bg=e0FFe0&q=65&h
    ash=dd684fb16ecd4db1813a776cc1241ba1
    Rura od tłumika wewnątrz.

    > Myslałem o wykorzystaniu tej kompory rozpreznej
    > http://moto.arbiter.pl/zdjecie/16762.Tlumik.Laser.Pi
    aggio

    > wpakowaniu jej w rurę i przedmuchiwania powietrza przez to.

    Zasad podobna :)

    > Tylko wlasnie
    > nei wiem ile ciepla moglbym uzyskac

    Uzyskać - nie wiem, natomiast przez wydech wylatuje coś ~30%.

  • 28. Data: 2013-09-26 09:22:34
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 24 września 2013 19:17:12 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
    > Chce odzyska ciepło spalin silnika benzynowego wolnossacego na potrzeby
    >
    > ogrzewania.
    >
    > Obecnie wykorzystuję juz do ogrzewania ciepło z wodnego układu chłodzenia
    >
    > (cieplo z chłodnicy).
    >

    > Czy ktos wie nawet orientacyjnie, ile % wydzielonego przy spalaniu ciepła
    >
    > idzie do układu chłodzenia , a ile % wypada spalinami?
    >

    > Pytam bo mam ogrzewanie z chłodnicy i ilośc ciepła nie w pełni spełnia moje
    >
    > potrzeby. Jeśli do spalin trafia tyle samo ciepła co do chłodnicy to warto
    >
    > pokusić się o odzyskanie. A jeśli jest to np 3x mniej to nawet nie będe

> [...]

    Kombinujesz dobrze.
    Przeczytalem caly watek i dodam tylko dwie sugestie:
    Jak wychłodzisz spaliny w wydechu to jest szansa że zacznie ci on korodowac z powodu
    siarki.
    To IMHO gorszy problem niz pozostałe w tym obszarze.

    Sprobuj po prostu zbudować odpowiedni kolektor dookoła wydechu tak abyś mógł
    przedmuchiwac powietrze przez początkowy odcinek tegoż. Bez wody, bez wiekszych
    kombinacji.
    Zrob tylko tak aby była mozliwość regulowania bo problem jest taki że jak sie
    zagrzejesz za bardzo to sie spocisz, potem cie zawieje i sie schorujesz.

    I uwaga oboczna:
    Może lepiej jest zrobić po prostu odpowiedni kubraczek. Np. Jakiś sztormiak plus
    ciepłe ubranie pod spód.
    To ochroni od wiatru a zagrzejesz się sam od środka.
    Zamiast sztormiaka można poszukać kombinezonów ogrodniczych. W Holandii popularne są
    takie gumowane, zazwyczaj ciemnozielone, mają gumkę przy rękawach i nogawkach.

  • 29. Data: 2013-09-26 17:29:20
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    ps.com...

    > Może lepiej jest zrobić po prostu odpowiedni kubraczek. Np. Jakiś
    > sztormiak plus ciepłe ubranie pod spód.

    http://arbiter.pl/galeria/mods.SH125i

    popatrz na fotki. Wszystko juz mam, potrzebne tylko źródło ciepła. Nie chce
    sie ubierac jak kosmita, wlasnie w tym cały cel zeby ubierac sie tak samo
    jakbym jechal samochodem a miec cieplo. nawet zimą.

  • 30. Data: 2013-09-26 21:39:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Sep 2013 13:01:10 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Mi też i nawet zapalenie ucha mnie nie przekonało.

    Sa opaski na uszy :-)

    J.