    Subject: Re: olej w silniku - glut.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Sun, 13 May 2018 09:28:28 +0200

    W dniu 2018-05-12 o 17:19, s...@g...com pisze:
    > Takie mam pytanie:
    > Sa silniki ktore sa czule na wymiane oleju. Stwierdzono ze jak sie nie wymienia a
    silnik pracuje ciezko (wysokie temperatury) to w niektorych jego miejscach osadza sie
    olejowa galaretka.
    > Pewnie jej konsystencja jest roznoraka w zaleznosci od skali zaniedbania i nie
    szukam konkretnej odpowiedzi dotyczacej konkretnego przypadku ale chcialbym wiedziec
    czy ktos praktycznie przerabial sytuacje kiedy okazalo sie ze galaretke widac,
    zastosowano jakies plukanie silnika lub ewentualne agresywnie czeste wymiany oleju i
    galaretka znikla.

    > Mial ktos takie sytuacje?
    >
    > Ewentualnie stwierdzenie ze taka galaretka sie nie zmywa sama bo tak samo jak nagar
    na garnku po frytkach jak juz jest to tylko przybywa i twardnie.

    > Czego oczekiwac po takiej potencjalnej sytuacji?
    >
    > Bo to ze mozna rozebrac i umyc to wiem, ale koszta takiej operacji beda nieliche...

    Raczej problem nie w częstych wymianach oleju, a jego jakości i sposobie
    użytkowania auta. Jazda na krótkich odcinakach sprawia że silnik się nie
    dogrzewa i w oleju jest woda, i z tego masz zamiast czystego oleju taką
    emulsję/galaretę na korku do wlewu oleju. Normalna rzecz i nie ma się
    czym przejmować.