    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 13 May 2018 07:34:52 -0700 (PDT)
    Subject: Re: olej w silniku - glut.
    From: s...@g...com

    W dniu niedziela, 13 maja 2018 02:26:41 UTC-5 użytkownik Trybun napisał:
> [...]
    silnik pracuje ciezko (wysokie temperatury) to w niektorych jego miejscach osadza sie
    olejowa galaretka.
    szukam konkretnej odpowiedzi dotyczacej konkretnego przypadku ale chcialbym wiedziec
    czy ktos praktycznie przerabial sytuacje kiedy okazalo sie ze galaretke widac,
    zastosowano jakies plukanie silnika lub ewentualne agresywnie czeste wymiany oleju i
    galaretka znikla.

    nagar na garnku po frytkach jak juz jest to tylko przybywa i twardnie.

    > Raczej problem nie w częstych wymianach oleju, a jego jakości i sposobie
    > użytkowania auta. Jazda na krótkich odcinakach sprawia że silnik się nie
    > dogrzewa i w oleju jest woda, i z tego masz zamiast czystego oleju taką
    > emulsję/galaretę na korku do wlewu oleju. Normalna rzecz i nie ma się
    > czym przejmować.

    Ja nie pytam o pochodzenie gluta. Na jego obecnosc mam papiery producenta ktory sie
    przyznal ze pewne silniki maja taki problem i wskazal ze przyczyna sa zbyt rzadkie
    wymiany. Nie to chcialem analizowac.

    Chodzi mi o to ze gdybym takie auto kupil i w srodku jednak widac bylo by gluta to
    czy jest szansa ze jakies plukanie czy czestsza wymiana oleju gluta rozpusci i
    koniecznosc remontu nie wystapi.