  • 1. Data: 2012-12-19 22:33:55
    Temat: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8
    Od: Kuzan <k...@o...pl>

    Witam !

    Posiadam laptop Dell 5110 na którym fabrycznie jest zainstalowany Win7 64bit. Jako,
    że była okazja, żeby zakupić Win8 - zainstalowałem nowy system (upgrade). Wszystkie
    aplikacje działały, ale komputer ogólnie lekko zamulał (już na 7mce), więc użyłem
    opcji "odświeżanie systemu". Komputer działa szybciej, aczkolwiek w panelu
    sterowania, w opcjach zasilania zniknęła mi opcja "wyłącz ładowanie baterii" (bardzo
    przydatna opcja). Czy ktoś wie jaki sterownik czy oprogramowanie Della jest
    odpowiedzialne za tą opcję ? Na stronie Della się rejestrowałem, szukałem, ale nic
    nie znalazłem :/

    Z góry dzięki za wszelką pomoc...

  • 2. Data: 2012-12-19 23:39:03
    Temat: Re: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8 [OT]
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 19.12.2012 22:33, Kuzan wrote:
    > Komputer działa szybciej, aczkolwiek w panelu sterowania, w opcjach
    >zasilania zniknęła mi opcja "wyłącz ładowanie baterii" (bardzo przydatna
    > opcja).
    Z twoim problemem ci niestety nie pomogę, ale mam jedno pytanie - do
    czego ta opcja? Bo poza oszczędzaniem energii gdy się siedzi na UPSie to
    nie widzę sensu.

    Michoo

  • 3. Data: 2012-12-19 23:50:13
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 19/12/2012 22:39, Michoo wrote:
    > Z twoim problemem ci niestety nie pomogę, ale mam jedno pytanie - do
    > czego ta opcja? Bo poza oszczędzaniem energii gdy się siedzi na UPSie to
    > nie widzę sensu.

    ... np. żeby nie katować baterii.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 4. Data: 2012-12-20 11:02:51
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 19.12.2012 23:39, Michoo pisze:
    > Z twoim problemem ci niestety nie pomogę, ale mam jedno pytanie - do czego ta
    opcja? Bo poza oszczędzaniem energii gdy się siedzi na UPSie to nie widzę sensu.

    Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
    zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

    Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
    zasilaniu sieciowym. Ładuję ją tylko wtedy gdy wiem, że bę-
    dę jej potrzebował. Od czterech lat nie straciłem prawie nic
    z pojemności, a więc oszczędziłem w ten sposób co najmniej
    kilkaset złotych (a może i więcej, bo często zamienniki nie
    działają poprawnie dłużej niż rok).

    Gdybym miał taką opcję, nie musiałbym wyjmować fizycznie ba-
    terii. A jeszcze lepszy byłby *fizyczny* wyłącznik na obudo-
    wie, z osobnym panelem z sygnalizacją poziomu naładowania
    baterii i trwającego ładowania.

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 5. Data: 2012-12-20 11:16:30
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-20 11:02, Radosław Sokół wrote:
    [.....]
    > Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
    > zasilaniu sieciowym.
    Ale w ten sposób tracisz też (niejako naturalną dla notebooków) funkcję
    podtrzymania zasilania w przypadku awarii sieci która IMO jest bardzo
    przydatna. No chyba że w miejscu/miejscach pracy masz możliwość wpięcia
    się w UPS-a.

  • 6. Data: 2012-12-20 12:04:12
    Od: Kuzan <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > podtrzymania zasilania w przypadku awarii sieci która IMO jest bardzo
    >
    > przydatna. No chyba że w miejscu/miejscach pracy masz możliwość wpięcia

    Mylisz pojęcia, ta usługa wyłącza ładowanie, by "nie katować baterii", jednakże nie
    pozbawia Cię zasilania z baterii, tj. gdy wyłączysz wtyczkę z prądu, a opcja
    ładowania baterii jest wyłączona, to laptop zacznie korzystać normalnie z baterii (o
    ile jest naładowana). To wygodne zwłaszcza w wypadku, gdy nie chcesz doładowywać
    baterii podczas normalnej pracy z komputerem, nie wyjmując baterii. Zawsze ładuję
    laptopa bez zbędnych obciążeń, gdy jest wyłączony. Podczas pracy z zasilaczem
    wyłączam ładowanie baterii (w pracy), w domu korzystam z baterii, doładowuję ją jak
    się wyczerpie, gdy wyłączam lapka.

    Ale przy Win 8 straciłem tą opcję, nie działają też przyciski Dellowskie, a strona
    producenta jest toporna w użytkowaniu lub wywala lub też brakuje plików na stronie,
    porażka :( Napisałem do działu tech support, ale czekam i czekam i czeeeekam....

  • 7. Data: 2012-12-20 12:18:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 20.12.2012 11:02, Radosław Sokół wrote:

    > Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
    > zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

    Chyba tylko baterie z wadliwymi kontrolerami (tak jak compaq z przed ~5
    lat).

    > Ja np. wyjmuję baterię praktycznie zawsze, gdy pracuję na
    > zasilaniu sieciowym. Ładuję ją tylko wtedy gdy wiem, że bę-
    > dę jej potrzebował. Od czterech lat nie straciłem prawie nic
    > z pojemności,

    Jesteś pewien? Bo afaik to właśnie cykle pełne naładowanie-pełne
    rozładowanie szkodzą li-ion najbardziej.

    > a więc oszczędziłem w ten sposób co najmniej
    > kilkaset złotych (a może i więcej, bo często zamienniki nie
    > działają poprawnie dłużej niż rok).

    Ja przenoszę komputer często korzystając z suspend to ram, jak mogę to
    podpinam pod zasilacz, ponieważ używałem go na uczelni to przeszedł też
    naprawdę dużo cykli ładowania-rozładowania, i mój stary komputer
    wytrzymał 4 lata prawie bez degradacji baterii(może jakieś 20%).

    Zakładając, że bym go nie wymienił tylko kupił nową, bardziej pojemną
    baterię za 380 złotych (i wytrzymał by jeszcze 4 lata co nie jest takie
    pewne, skoro musiałem mu lutować kartę graficzną) to 8 PLN/miesiąc jest
    niezłą ceną za komfort jaki daje bateria.

    Michoo

  • 8. Data: 2012-12-20 12:28:22
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-20 12:04, Kuzan wrote:
    [.....]
    > Mylisz pojęcia
    Nie, nie mylę. Mój przedpiśca napisał wyraźnie że *wyjmuje* baterię.

  • 9. Data: 2012-12-20 13:30:39
    Temat: Re: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2012-12-19 22:33, Kuzan wrote:

> [...]
    odpowiedzialne za tą opcję ? Na stronie Della się rejestrowałem, szukałem, ale nic

    Battery Status w Dell Power Managerze ma mozliwosc zaptaszkowania opcji
    zeby nie ladowal aku.

    --

    memento lorem ipsum

  • 10. Data: 2012-12-20 13:38:19
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 20.12.2012 11:16, JDX pisze:
> [...]
    > podtrzymania zasilania w przypadku awarii sieci która IMO jest bardzo
    > przydatna. No chyba że w miejscu/miejscach pracy masz możliwość wpięcia

    Przez ostatnich 10 lat mogę naliczyć *kilka* nieprzewidzia-
    nych, niezapowiedzianych wyłączeń zasilania. Więc nie wiem,
    skąd ta "przydatność".

    Znacznie bardziej prawdopodobna jest utrata danych w wyniku
    błędu w programie, w którym się pracuje (czy też awarii
    systemu operacyjnego, np. typu niebieski ekran).

    Wykorzystanie baterii w komputerze przenośnym jako "UPS" to
    *mit*. I to kosztowny mit.

    PS. W swoich komputerach stacjonarnych również nie używam
    UPSów. Po prostu zapisuję pracę bardzo regularnie, żeby
    niezależnie od przyczyny jakiejkolwiek awarii nie stra-
    cić danych.

    """""""|
    | | |
    ......./