  • 11. Data: 2012-12-20 13:41:39
    Temat: Re: opcja "wyłącz ładowanie baterii" Win8 [OT]
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 20.12.2012 12:18, Michoo pisze:
    > Chyba tylko baterie z wadliwymi kontrolerami (tak jak compaq z przed ~5 lat).

    Nie. Zbadane na kilku komputerach różnych producentów, z ostat-
    nich 4-8 lat.

    > Jesteś pewien? Bo afaik to właśnie cykle pełne naładowanie-pełne rozładowanie
    szkodzą li-ion najbardziej.

    Nie robię *pełnych* cykli tak często. Zresztą:

    a) tych pełnych cykli bateria jest w stanie wytrzymać co
    najmniej 300-400,

    b) jeden pełny cykl szkodzi i tak mniej, niż choćby kilka
    dni pełnego naładowania, szczególnie w podwyższonej
    temperaturze.

    > Ja przenoszę komputer często korzystając z suspend to ram, [...]

    Hibernacja jest lepsza i bezpieczniejsza. S2R zużywa energię
    w zastraszającym tempie w porównaniu z hibernacją. S2R uży-
    wam tylko jeżeli nie korzystam z komputera przenośnego przez
    5-10 minut (zresztą mam ustawionego go tak, że po paru minu-
    tach w S2R sam przechodzi w hibernację).

    """""""|
    | | |
    ......./

  • 12. Data: 2012-12-20 14:28:44
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-12-20 13:38, Radosław Sokół wrote:
    [.....]
    > Przez ostatnich 10 lat mogę naliczyć *kilka* nieprzewidzia-
    > nych, niezapowiedzianych wyłączeń zasilania. Więc nie wiem,
    > skąd ta "przydatność".
    Fakt, nieprzewidziane 2-3 godzinne przerwy w zasilaniu to i u mnie
    zdarzają się raz na parę lat, ale krótkotrwałe zaniki zasilania to
    występują dosyć często. Nie "zauważa" ich sprzęt audio, nie zauważa
    telewizor czy też żarówki, ale komputery i router zauważają w wyniku
    czego zaliczają restart.

    > Wykorzystanie baterii w komputerze przenośnym jako "UPS" to
    > *mit*. I to kosztowny mit.
    Mitem to jest raczej to, że jest to kosztowne. :-D Fakt, baterie nie są
    za darmo, ale czy są kosztowne (uwzględniając to, że wymienia się je raz
    na 2-3 lata)? IMO nie są...

    > PS. W swoich komputerach stacjonarnych również nie używam
    > UPSów. Po prostu zapisuję pracę bardzo regularnie, żeby
    > niezależnie od przyczyny jakiejkolwiek awarii nie stra-
    > cić danych.

    A ja używam i bardzo sobie chwalę. Poza tym nie chodzi też tylko o
    "czystą" utratę danych typu utrata części kodu źródłowego, ale też o
    możliwość bezpiecznego dokończenia rozpoczętych operacji - mam tu na
    myśli grę na GPW, foreksie i pokera online. Zwłaszcza w tych dwóch
    ostatnich przypadkach brak zasilania awaryjnego może być całkiem
    kosztowny. :-D

  • 13. Data: 2012-12-20 15:44:16
    Od: Kuzan <k...@o...pl>

    Widzę Panowie, że na dobre rozgorzała się dyskusja nt. baterii, a ja tymczasem
    chciałem poinformować, iż sterownik "Dell Inspiron N5110 Notebook QuickSet Utility
    A02" to program, który rozwiązał opisywany przeze mnie problem !

    pozdrawiam

  • 14. Data: 2012-12-20 19:57:27
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:kaunob$4hq$1@node1.news.atman.pl...
    > Bo ciągłe doładowywanie baterii to najprostszy sposób, by ją
    > zajechać w ciągu 12-24 miesięcy.

    A to ciekawa teoria. Ja mam Dell Studio 1555 ponad 4 lata i zawsze "jadę na
    baterii". W pracy sobie podładuję a w domu "trzyma mi" trochę ponad 2
    godziny, co mi wystarcza, bo dłużej siedzieć nie zamierzam, a ile prądu
    przez ten czas zaoszczędziłem! ;-)

  • 15. Data: 2012-12-20 20:00:38
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <R...@g...one.pl> napisał w
    wiadomości news:kav123$e5s$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > 5-10 minut (zresztą mam ustawionego go tak, że po paru minu-
    > tach w S2R sam przechodzi w hibernację).

    Hibernacja zajmuje miejsce na dysku w przeciwieństwie do S2R i trochę dłużej
    się uruchamia laptop, ale fakt, nie zużywa wcale energii. :-)

  • 16. Data: 2012-12-20 20:07:24
    Od: DooMiniK <bachus@bachus>

    On 20/12/2012 18:57, nom wrote:

> [...]
    > na baterii". W pracy sobie podładuję a w domu "trzyma mi" trochę ponad 2
    > godziny, co mi wystarcza, bo dłużej siedzieć nie zamierzam, a ile prądu

    Zacznij jeszcze robić kupę w pracy - stary, ile ja oszczędzam
    na papierze i wodzie! ...a zaraz, wodę mam darmową...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 17. Data: 2012-12-21 09:17:14
    Od: Kuzan <k...@o...pl>

    > [.....]

    > Nie, nie mylę. Mój przedpiśca napisał wyraźnie że *wyjmuje* baterię.

    Wybacz, nie doczytałem.

  • 18. Data: 2012-12-30 13:39:31
    Od: Tomek <n...@m...org>

    Dnia Thu, 20 Dec 2012 06:44:16 -0800 (PST), Kuzan napisał(a):

> [...]
    > a ja tymczasem chciałem poinformować, iż sterownik "Dell Inspiron
    > N5110 Notebook QuickSet Utility A02" to program, który rozwiązał

    Mam problem z wyłączeniem ładowania bateri w dellu vostro 2520 -
    w win7 w aplikacji zarządzania zasilaniem zawartość całej zakładki
    umożliwiającej włączenie tej opcji jest niedostępna - wyszarzona. W
    instrukcji użytkownika jest opisana opcja wyłączenia ładowania z poziomu
    biosu - ale w setupie w "advanced" tej jednej opcji brakuje.
    Czy ktoś z vostro 2520 może potwierdzić?