  • Data: 2018-11-03 23:50:09
    Temat: Re: opoznienia na switchu
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@p...onet.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba podpisana jako nadir <n...@h...org>
    w artykule <news:5bddfa80$0$526$65785112@news.neostrada.pl> pisze:

    > A co w nim lipnego?
    > Mam na przykład taki, świeży wygenerowany na przykładzie hash-a z
    > działającego torrenta:
    > magnet:?xt=urn:btih:ALGVGJL3ND5MSBEJQUF6CBUR356EFZC2

    No dobra, przyjrzałem się jeszcze raz. Skróty wyglądają na zapisane
    w kodowaniu Base32 (znaki A-Z, 2-7) zamiast hex (znaki 0-9, A-F).

    > Ależ ja wiem, że mogę sobie pododawać to i tamo.
    > Mnie bardziej dziwi jak to działa bez dodawania żadnych trackerów.

    A jak działa podłączanie po raz pierwszy komputera do internetu? Przecież
    wtedy nie ma jeszcze adresu IP.

    > Skąd
    > mój klient wie do czego łączyć i skąd cokolwiek pobierać?

    Raczej serwer. W trybie bez trackerów każdy z klientów sam działa jak
    tracker i rozgłasza swoje usługi po UDP. Z drugiej strony zaś nasłuchuje,
    czy inne klienty nie rozgłaszają się jako trackery.

    Jeśli nie ma innego klienta w sieci lokalnej czy w tej samej klasie adresów
    IP (należących do jednego dostawcy), to oczekiwanie na trafienie może trwać
    miesiącami. Stąd sugestia, by zawsze mieć aktywnego jakiegoś torrenta z
    działającymi trackerami lub trackery dopisywać samodzielnie.

    > Gdzieś te hash-e są rozgłaszane?

    Skróty to są raczej wymieniane bezpośrednio między klientami, kiedy już
    jakieś się ze sobą skontaktują. Oprócz tego klienty pracujące jako trackery
    udostepniają listę innych klientów, z którymi miały kontakt.

    Przy włączonym DHT (i innych rozszerzeniach) i aktywnych torrentach klient
    nie tylko stale się rozgłasza, ale też ma wciąż niepustą listę innych
    klientów (w tym pracujących jako trackery) i jeśli dodasz nowy magnet link,
    ponawia wymianę skrótów (i w miarę potrzeby list klientów).

    Oczywiście to jest uproszczenie, więc coś tam mogłem pominąć lub przekręcić.

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień miejscami z<->h w adresie)