    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: oslona LCD (protector)
    Date: Thu, 15 Jun 2017 00:38:30 +0200
    <1q92t2rs0t26x.16yixpud3wunk$.dlg@40tude.net>

    W dniu 2017-06-14 o 23:13, Sylwester Zarębski pisze:

    > A widzisz, bo pomiędzy tanimi gratisami, a tymi lepszymi jest przepaść.
    > I w zasadzie na tym można zakończyć dyskusję, bo cała reszta to już
    > gusta i guściki.

    Pewnie masz rację. Nigdy nie przeczyłem, że gratisy są zwykle do bani.
    Jednakże skupiasz się nie na meritum lecz na pobocznej tematyce.
    Skupiłeś się na jakości protektorów a nie na sensowności ich stosowania.
    Moje tezy są następujące:

    1. Jeśli eksploatujesz sprzęt tak, że protektor coś daje, to znaczy, że
    go źle eksploatujesz.

    2. Jeśli już zdecydowałeś się na złą eksploatację aparatu i topisz go w
    błocie, pyle, kanapkach i nosisz w torbie razem z gwoździami, to
    ekscytowanie się tym, że protektor zabezpieczył wyświetlacz jest
    niecelowe skoro będzie on jedyną częścią aparatu jaka nie została
    uszkodzona :-)

    Jeszcze raz przytoczę przypadek aparatu kompaktowego mojego syna. On,
    podobnie jak Titus oraz przypuszczalnie Ty również uznał iż będzie miał
    gdzieś przestrzeganie zasad eksploatacji nazywając je zbędną
    "sterylnością". Nawet nie wiem czy wyświetlacz się porysował, ale
    elektrycznie wysuwany obiektyw zatarł się od turystycznego pyłu. Aparat
    bez etui walał się po kieszeniach, plecakach. Po roku uległ utylizacji.
    Gdyby nie uległ, to zapewne obiektyw porysowałby się od piachu, wody i
    cholera wie czego jeszcze. Nie tędy droga.

    Skomentuję jeszcze protektor na obiektyw na lustrzankach, bo ten z
    drugiej strony omówiliśmy. Kupiłem sobie Hoya Pro na jakiś obiektyw. Na
    inny Marumi DHG (jego następca był do bani). Robiłem foty, początkowo
    uznałem, że są świetne. A jednak nie... Błyszczące/świecące przedmioty
    zyskiwały sporą łunę. Ktoś namówił mnie na B+W. Zakup na 82mm bolał
    finansowo. Skutek jego stosowania był podobny. Może minimalnie lepiej
    było ale ja niuansami się nie interesuję. Tylko kupę kasy straciłem.
    Obecnie żadnych protektorów nie stosuję... Zdaję sobie sprawę, że kilka
    koła na za obiektyw mogę w ten sposób stracić, ale jakość zyskuję.

    Brakuje do kompletu aby ktoś zaczął protektory na body stosować i
    zachwalać. Wtedy ja wymięknę. Zero argumentów bo nie będą miały sensu :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek