  • Data: 2018-03-15 12:07:57
    Temat: Re: oświetlenie led wzdłóż drogi
    Od: Budyń <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 15 marca 2018 10:17:26 UTC+1 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> [...]
    >
    > http://www.chmurka.net/r/usenet/oswietlenie-led.png
    >
    > D1 w przypadku tego układu nie jest niezbędna, bo ujemne szpilki wygładzi
    > filtr RC, ale dla porządku bym ją dał.
    >
    > Kondensator w tym układzie pewnie będzie dosyć duży, bo rezystor nie może
    > być zbyt duży, żeby jakoś wysterować bazę. Ewentualnie możesz użyć
    > mosfeta, wtedy rezystor może być dużo większy (czyli kondensator mniejszy,
    > ale przy tych czasach też elektrolit). Ważne, żeby mosfet był logic level,
    > jeśli chcesz to sterować z 5V (lub drugi układ sterujący na tranzystorze,
    > który zamieni 0-5V na 12-0V, po stronie raspi).

    o tototo mi chodziło, proste i opisane :) Rozumiem ze czasy rozjaśniania będa się
    rozjezdzać w miarę starzenia elementów. Jakis potencjometr do okresowej regulacji
    pewnie? Chyba ze z waszych doswiadczen wynika ze to niepotrzebne.

    > Może to dobra okazja, żeby nauczyć się czegoś nowego :)

    A czasu to skąd wytrzasnąć? Ja wiem czego sie musze naumieć - raspberry z zestawie z
    unipi - bo taki mam :)
    https://www.unipi.technology/unipi-1-1-complete-set-
    p123?categoryId=7

    tam jest jakis system obsługi evok i za diabła nie mogę znalaźć przyzwoitego opisu
    (czyli jak dla elektyronicznych prostaków) jak sie tym steruje.
    Jakos tam wydłubałem odczyty temperatur ale cała reszta leży odłogiem.

    b.