eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypo dieslu teraz gaz ... › Re: po dieslu teraz gaz ...
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.n
    eostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <jcik1d$s3q$1@news.task.gda.pl> <jcio5f$efn$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@m...org> <jcitgf$np$1@inews.gazeta.pl>
    <1vwrqtghen60y$.dlg@myjk.org> <jck4d9$sn0$1@inews.gazeta.pl>
    <4eed96fc$0$1216$65785112@news.neostrada.pl>
    <jckf94$qpr$1@inews.gazeta.pl>
    <4eede924$0$1198$65785112@news.neostrada.pl>
    <jco7vr$olm$1@news.task.gda.pl>
    <4eefb2c4$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>
    <jcqepg$1dl$1@news.task.gda.pl>
    Date: Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100
    Message-ID: <h459azk93h0$.122zu415e0oji$.dlg@40tude.net>
    Lines: 45
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.139.71
    X-Trace: 1324410861 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1206 83.11.139.71:41514
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2421580
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 20 Dec 2011 17:57:24 +0100, Cezary Daniluk wrote:

    > W dniu 2011-12-19 22:55, Cavallino pisze:
    >
    >> No i ja bym się chętnie zgiął i dowiedział się, że zamiast
    >> bezproblemowej instalki chcą mi jakiś bubel założyć.
    >> Pewnie zamiast wydawać kupę kasy na awaryjne druciarstwo pozbyłbym się
    >> grata by Renault rok wcześniej i zaoszczędzoną kasę dołożyłbym na nowe
    >> auto.
    >> Wyszło by zdecydowanie taniej niż inwestycja w druciarstwo.
    >>
    >> Niestety - obstawiam, że do mojego przypadku po prostu tego nie
    >> wiedzieli, ta instalka w miarę nieźle się prezentowała wówczas.
    >
    > Co to było za renault i jaki silnik ?
    >
    > U mnie są 3 katalizatory, 3 sondy lambda EOBD2 i jakoś nie ma żadnych
    > check enginów, wręcz wydaje mi się że samochód na gazie jest żwawszy jak
    > na benzynie :)

    No jeżeli samochód na gazie ma mniejszą moc niż na benzynie, to jest to
    pierwszy objaw że z instalacją jest coś nie tak.

    Zazwyczaj dlatego, że samochód na LPG chodzi na zbyt ubogiej mieszance.
    Albo gazownik nie potrafił wystroić (bo albo stroił "na ucho", albo po
    prostu celowo ustawił to ubogo żeby szło mało gazu).
    Inna przyczyna ubogiej mieszanki (i spadku mocy) to nie wyrabiająca się
    instalacja dostarczania gazu przy dużych obciążeniach silnika.

    Póki kierowca jeździ ledwo muskając gaz i kula się poniżej 3000rpm, to
    zazwyczaj nic bardzo złego się nie dzieje.
    Ale jak w takie auto wsiądzie ktoś z ciężką nogą, to spalanie ubogiej
    mieszanki przy dużych obciążeniach, to w takich warunkach raz-dwa zgon dla
    silnika.

    Policzyłem uwzględniając inny stosunek stechimetryczny, gęstość i wartość
    opałową LPG i benzyny, że poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
    mieć na gazie około 1% wyższą moc (czyli w praktyce tyle samo) i zużywać
    20% więcej gazu niż zużywał benzyny.
    I widziałem samochody z porządnie założonym LPG w których tak to właśnie
    wygląda.

    Ale zazwyczaj na LPG jest spadek mocy i wzrost zużycia gazu mniejszy niż o
    20%, co świadczy właśnie o tym że mieszanka jest zbyt uboga, czyli silnik
    pracuje źle.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: