eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodypodciśnienie w baku › Re: podciśnienie w baku
  • Data: 2017-09-22 01:07:46
    Temat: Re: podciśnienie w baku
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Thu, 21 Sep 2017 09:59:33 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:opukt0$uom$...@n...news.atman.pl...
    > W dniu 20.09.2017 o 13:58, zhbick pisze:
    >>> Czy podciśnienie w zbiorniku paliwa (słyszalne zasysanie powietrza
    >>> po odkręceniu korka) jest stanem normalnym? Civic 2000 benzyna
    >
    >>W accordzie tankowanym raz na pól roku (LPG) normalna sprawa. Nie
    >>zastanawiałem się nad tym - po prostu stwierdzam fakt - myślałem, że
    >>to standard;)
    >
    > Z tego co widze, to poniekad standard - ten EVAP pewnie musi byc w
    > kazdym wspolczesnym aucie.
    > Ale czy po wylaczeniu silnika nie powinien sie jakis zawor otwierac ?

    Kiedyś też mnie denerwowało podciśnienie w zbiorniku (zwłaszcza że
    regulator ciśnienia paliwa jest w zbiorniku i podciśnienie w zbiorniku
    obniża ciśnienie paliwa na listwie).

    Instrukcja do Civica (tyle że 2001) mówi że tam jest zawór między
    zbiornikiem a filtrem węglowym który otwiera się jak w zbiorniku robi się
    nadciśnienie (powyżej 2kPa), albo podciśnienie (powyżej 4kPa)

    Do tego między filtrem węglowym a kolektorem dolotowym jest sterowany
    elektronicznie elektrozawór do wysysania par paliwa z filtra węglowego.

    W korku (ani nigdzie w układzie) nie ma żadnej dziury, a zrobienie nawet
    malutkiej powoduje że zostanie to wykryte i zapali się check engine.
    Czyli jak rozumiem przestrzeń nad poziomem paliwa wypełniają teoretycznie
    tylko opary paliwa.

    Ciekawe czy jadąc pełnym gazem (zużywając pełen zbiornik w około pół
    godziny), w jakiś mocno ujemnych temperaturach paliwo odparuje
    wystarczająco chętnie żeby nie spowodować większego spadku ciśnienia.
    No ale jakoś Niemcy jeżdżą autostradami i jakoś im zbiorniki nie implodują.

    W każdym razie u mnie chyba mam wszystko sprawne i jak otwieram wlew to też
    wyraźnie słychać jak wciąga powietrze - ale brzmi to gorzej niż jest w
    rzeczywistości, bo po odkręceniu korka tam jest bardzo mały prześwit do
    zbiornika, bo jest jeszcze metalowa blaszka będąca zaworem jednostronnym
    która dość nieźle zamyka wlew (otwiera się ją na ościerz dopiero pistoletem
    na stacji).

    Z tego co wiem ta blaszka zabezpiecza przed ochlapaniem benzyną w przypadku
    kiedy w zbiorniku panuje nadciśnienie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: