    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: pomiar prądu w aucie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.samochody
    Date: Fri, 12 Dec 2014 19:21:34 +0100

    Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a):

    > Witam,
    > Coś pożera prąd w moim aucie. Nie dzieje się to zawsze dlatego szukam
    > sposobu jak wpiąć amperomierz do auta i go nie spalić przy odpalaniu :)

    Nie mierz prądu podczas odpalania.
    Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza.

    Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą
    stronę - tzn. że będzie ładował akumulator.
    A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje.

    Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to
    czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V.

    > Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel,

    A co w nim takiego prądożernego?
    Ogrzewanie elektryczne?
    Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
    napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
    prąd przez noc. Cudów nie ma :)

    > pełny stan
    > spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
    > czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
    > min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
    > i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
    > moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
    > stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
    > jego przypadku normalne)

    Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
    No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
    wsiądziesz.
    Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
    kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.

    Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać.

    A może jakiś problem z rozrusznikiem?
    Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
    uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
    silnika.