  • 21. Data: 2013-06-15 10:09:18
    Temat: Re: pralka amica psuje się po każdym szarpnięciu prądem
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello uzytkownik,

    Saturday, June 15, 2013, 9:41:57 AM, you wrote:

    [...]

    > takich durni jak Ty

    *PLONK!*

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 22. Data: 2013-06-15 10:28:24
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisal w
    wiadomosci news:9334592624$20130615100919@squadack.com...

    > *PLONK!*

    Uprzejmie dziekuje. Przynajmniej nie bedzie durnych komentarzy, które
    nic nie wnosza do dyskusji :)

  • 23. Data: 2013-06-15 10:37:33
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

    W dniu 2013-06-15 09:50, uzytkownik pisze:
> [...]
    > pralek naprawić, a także pralek innych firm.
    > Uwierz mi, że Amica niczym nie odstępuje jakością czy sposobem
    > zabezpieczania elektroniki od innych firm.
    > Ani też nie jest to sprzęt o wyjątkowej skłonności do awarii.
    >
    > Co zaś się tyczy awarii to zazwyczaj powodem problemów jezt źle
    > zaprojektowana i wykonana instalacja elektryczna.
    > Zasilanie tego typu urządzeń z pojedynczej różnicówki 3-fazowej, brak
    > ochronników przepięć, zbyt odległy punkt uziemienia lub wręcz nawet brak
    > uziemienia.
    > Skoro już 5 razy został wymieniony sterownik to o czymś to świadczy.

    Ja bym koniecznie sprawdził przewód zerujący w całej instalacji.
    Andrzej

  • 24. Data: 2013-06-15 11:07:45
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zabezpieczania elektroniki od innych firm.
    > Ani też nie jest to sprzęt o wyjątkowej skłonności do awarii.

    Widać akurat ten model im się nie udał.

> [...]
    > uziemienia.
    > Skoro już 5 razy został wymieniony sterownik to o czymś to świadczy.

    Tak samo jak to, że w żadnej innej pralce ani w żadnym innym urządzeniu
    eleketronika nie była wymieniana. Zwykle po latach coś tam się psuło
    mechanicznie albo obudowa rdzewiała. A tu nagle jeden model się
    psuje i dziwnym trafem nie tylko mi sądząc po ilości narzekań na forach.

    Instalacja może i jest kiepska. Kilkadziesiąt lat już to ma, przez ten czas
    coś tam jedynie było łatane kawałkami.

  • 25. Data: 2013-06-15 11:26:01
    Od: "nn" <...@...kk>

    Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisal w
    wiadomosci news:9334592624$20130615100919@squadack.com...
    > Hello uzytkownik,

    Prosze nie odpowiadac na posty wysylane na te grupe i podpisywane przez
    RoMan Mandziejewicz.

    Dziekuje.

  • 26. Data: 2013-06-15 12:44:15
    Temat: Re: pralka amica psuje si? po ka?dym szarpni?ciu pr?dem
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2013-06-15 11:26, nn wrote:
> [...]
    > wiadomosci news:9334592624$20130615100919@squadack.com...
    >

    > Prosze nie odpowiadac na posty wysylane na te grupe i podpisywane przez

    PLONK!

    Włodek

  • 27. Data: 2013-06-15 15:49:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello nn,

    Saturday, June 15, 2013, 11:26:01 AM, you wrote:

    > Prosze nie odpowiadac na posty wysylane na te grupe i podpisywane przez
    > RoMan Mandziejewicz.

    Niepoważny jesteś.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 28. Data: 2013-06-15 22:40:10
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:kphajv$e7b$1@dont-email.me...

> [...]
    > mechanicznie albo obudowa rdzewiała. A tu nagle jeden model się
    > psuje i dziwnym trafem nie tylko mi sądząc po ilości narzekań na

    Może w końcu byś napisał który to model?

    > Instalacja może i jest kiepska. Kilkadziesiąt lat już to ma, przez ten
    > czas
    > coś tam jedynie było łatane kawałkami.

    Znam ludzi, którzy łatali instalacje przewodami telefonicznymi.
    Ostatnio miałem okazję naprawiać instalację, w której odłamywały się
    przewody w kostkach. Niby instalacja robiona niedawno, ale prze jakiegoś
    partacza, który zdejmując izolację z końców przewodów nacinał ją dookoła
    nożem. Przy okazji nacinał także żyły miedziane, które po kilku latach
    eksploatacji po prostui pękały. Instalacja wykonana z zerowaniem. Z
    powodu pęknięcia jednej z żył "zero", na obudowach urządzeń w kuchni i
    łazience pojawiła się faza. Gość chciał pruć już ściany, bo stało się to
    podczas remontu, kiedy przytwierdzał do ściany profile do gips-kartonu.
    Już nawet rozebrał cały sufit i zaczął kuć w miejscach, gdzie wiercił
    kołki. W końcu zadzwonił do mnie. Pojachałem i znalazłem wiele "baboli",
    które nie tylko zagrażały sprzętom domowym, ale także i ludzkiemu życiu.
    Rozpieprzyłem całą instalację i wszystkie puszki łączeniowe łączyłem od
    nowa, zarabiając prawidłowo przewody, bo nie dość, że ponacinane
    przeowdy się łamały to nawet obwody oświetlenia były źle podłączone -
    łączniki na przewodzie zerowym.

    Tak więc zamiast się licytować, sprawdź dobrze instalację, jeżeli masz o
    tym pojęcie, a jak jest to dla Ciebie "czarna magia" to zleć
    elektrykowi.

  • 29. Data: 2013-06-16 14:04:54
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]

    > Tak więc zamiast się licytować, sprawdź dobrze instalację, jeżeli masz o
    > tym pojęcie, a jak jest to dla Ciebie "czarna magia" to zleć

    Kolego!
    My tu zajmujemy się elektroniką. Nie "rozpieprzamy" jej, a staramy się
    poprawić.
    My umiemy zdejmować izolację z przewodów.
    Umiemy też podłączyć 2 końce wyłącznika.
    Umiemy w końcu użyć kostki łączeniowej.
    Ba!! Nawet umiemy zalutować w puszce łączeniowej, skręcone wcześniej
    przewody.

    Problem jest inny.
    Nikt nie podważa, że instalacja elektryczna jest uszkodzona.
    Proszę się nie dziwić, że ludzie usiłują coś doradzić w sensie naprawy
    ELEKTRONIKI.
    Tutaj jest grupa:
    pl misc.elektronika
    a nie pl.misc.elektryka
    Zresztą tej drugiej w ogóle nie ma, gdyż elektryka, można by rzec jest
    podzbiorem
    lub bazą elektroniki.
    Stopień skomplikowania elektroniki jest dużo bardziej wyższy niż elektyki.
    Zwłaszcza na poziomie elektryka montującego kable w ścianie.

    Sprzęt się psuje. Wszyscy już wiedzą, że ze względu na podejście
    ekonomiczne, błędy (zamierzone i niezamierzone) w projekcie, użycie
    nieelektronicznych elementów w elektronice (jak np. kondensatory
    elektrolityczne), przekaźników, styków,
    urządzenia produkowane ówcześnie stają się po prostu złomem.
    I to czasem już jest zauważalne bezpośrednio po, a także przed zakupem w
    sklepie.
    Pan już wie, że musi sprawdzić czy 3 kable są prawidłowo podłączone do
    pralki.
    Problem leży w tym, że ta pralka jest podatna na uszkodzenia - zbyt łatwo.

    --
    -- .
    pozdrawiam

  • 30. Data: 2013-06-16 15:42:52
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Umiemy w końcu użyć kostki łączeniowej.
    > Ba!! Nawet umiemy zalutować w puszce łączeniowej, skręcone wcześniej

    Czy to już wszystko czym możesz się pochwalić?

> [...]
    > Nikt nie podważa, że instalacja elektryczna jest uszkodzona.
    > Proszę się nie dziwić, że ludzie usiłują coś doradzić w sensie naprawy

    Uważasz, że autor powinien zacząć od przerabiania oryginalnej pralki i
    montować w niej kity AVT5163 zamiast sprawdzić dlaczego sterowniki się
    uszkadzają? A co z certyfikatami, znakami bezpiecześńtwa,
    odpowiedzialnością za wyrządzone szkody lub śmierć osób? Zdajesz sobie
    sprawę z możliwych konsekwencji takich przeróbek robionych we własnym
    zakresie?

    > Zresztą tej drugiej w ogóle nie ma, gdyż elektryka, można by rzec jest
    > podzbiorem
    > lub bazą elektroniki.

    Ja bym to inaczej sklasyfikował.
    To są dwa różne zbiory, które posiadają część wspólną, przy czym
    elektryk wie o istnieniu zbioru elektronika poza częścią wspólną, a
    elektronik nie wie o istnieniu zbioru elektryka poza częścią wspólną.

    > Stopień skomplikowania elektroniki jest dużo bardziej wyższy niż
    > elektyki.

    Kolego masz bardzo "mgliste" pojęcie na temat nowoczesniej elektryki.

    > Zwłaszcza na poziomie elektryka montującego kable w ścianie.

    Do montowania kabli w ścianie elektryk nie jest potrzebny.
    Widzę Kolego, że jesteś jeszcze bardzo młody i okropnie zadufany w
    sobie, choć brak Ci jeszcze doświadczenia.
    Myślisz, że jak umiesz trzymać w ręce lutownicę to umiesz wszystko w
    elektryce?
    Tak się składa, że moja droga szła własnie w kierunku od elektroniki
    (projektowanie i produkcja) zarówno analogowej jak i cyfrowej z
    mikroprocesorową włącznie do elektryki. Zajmowałem się kiedyś (lata
    80-te i 90-te) projektowaniem modułów opartych o układy logiczne TTL i
    CMOS oraz procesory Z80 i 8051 do obrabiarek sterowanych numerycznie, a
    następnie wszelkich steroników do maszyn i urządzeń w opareciu o
    mikrokontrolery Atmel, PIC i ST.
    Jednak po przystąpieniu Polski do UE dałem sobie spokój, bo po pierwsze
    rynek został zalany tanią elektroniką chińską, a po drugie zbyt dużo
    "zachodu" było z uzyskiwaniem certyfikatów. Przypuszczam, że Ty jeszcze
    nie dorosłeś do certyfikatów i póki co sprzedajesz swoje produkty bez
    robienia prawdziwych badań, jako nieświadomy entuzjasta tworzonych przez
    siebie konstrukcji elektronicznych.
    Kiedy zacząłem zajmować się elektryką, tak samo jak Tobie teraz, wydało
    mi się, że wszystko wiem i wszystko umiem.
    Im bardziej zagłębiałem się w tematy związane z instalatorstwem i
    projektowaniem instalacji, tym bardziej wiedziałem, że nic nie wiem. Z
    każdym coraz poważniejszym zleceniem musiałem się coraz więcej
    dokształcać w tym temacie.
    Uwierz mi, że elektronika i elektryka są tak samo bardzo skomplikowane i
    zawiłe i obydwie dziedziny wymagają poznania wielu opasłych tomów
    literatury. Różnica jest tylko taka, że elektryk, który nie poznawał
    szczegółowo elektroniki - wie, że tej dziedziny nie zna. Natomiast
    każdemu elektronikowi wydaje się, że zna się na elektryce, choć nie ma o
    niej najmniejszego pojęcia.

> [...]
    > pralki.
    > Problem leży w tym, że ta pralka jest podatna na uszkodzenia - zbyt

    Kolego. Czasy mechanicznych programatorów i pralek typu Wiatka, które
    ludzie użytkowanli bezawaryjnie przez 20-30 lat już dawno minęły. Obecne
    sterowniki mikroprocesorowe są bardziej wrażliwe na przepięcia oraz
    zakłócenia jakie się pojawiają w sieci elektrycznej. Dlatego też od
    sieci zasilających wymaga się obecnie dużo więcej niż kiedyś.