  • 21. Data: 2009-07-20 23:52:16
    Temat: Re: (prośba) numery dial-up
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Naprawdę gugla zamknęli? :-)

    Nie zamnkneli, tylko trzeba trafnie gugla zapytac, ja w tych sprawach
    blisko URTiP/UKE ani nie bylem za mocny, ani mnie to do tej pory
    specjalnie nie interesowaly.

  • 22. Data: 2009-07-21 08:59:27
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Tak z ciekawosci, moglbys podac namiary ba ta decyzje UKE, bo jak dla
    mnie to ona troche bzdurna jest. Nawet jak sie modemy zsynchronizuja na
    48kbit/s to nie znaczy, ze "dalej" bedzie taka sama predkosc czy nawet
    zblizona. Wiec jaki jest sens takich zapisow?

    Decyzja Nr DRTD-WUD-6070-1/06(29).
    Rozdział I, punkt 3 :
    Wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia uslugi powszechnej
    jakie powinny być świadczone przez przedsiębiorcę wyznaczonego do
    świadczenia usługi powszechnej.

    I jest tabela.Pioniowe rubryki określają zakres czasowy coraz bardziej
    wyśrubowanych wsnaźników i są to pozycje:
    od 9.11.2006 do końca tego roku
    2007
    2008
    2009
    od 01.01.2010 do 08.05.2011 (bo do tego okresu Dezyzja obowiązuje).

    W pionie w pozycji 10 czytamy:
    "wskaźniki jakości transmisji danych w paśmie fonicznym za pomocą modemów"
    i odpowiednio dla lat wynoszą:
    36 kb/s
    40 kb/s
    44 kb/s
    46 kb/s (rok obecny)
    48 kb/s

    vari

    ps Moja linia jeszcze nie tak dawno (miesiac temu czy dwa) możiwiala
    transmisję o prędkosci ok 45-46 kb/s
    Teraz spadla poniżej wszelkiej konkurencji bo najzyciej co modemy mogą
    wynegocjować do 28,8 kb/s.
    PCMki chyba mi nie założyli bo mam Neostradę.
    Ten sam laptop zawieziony do innej linii I WYBIERAJĄC TEN SAM numer NALEŻĄCY
    DO TP wynegocjowuje 52 kb/s (a więc sprawa mojego sprzetu czy numeru na
    ktorym robie pomiar - odpada).

  • 23. Data: 2009-07-21 09:02:31
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "vari" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > 447320000 l:mni, p:mni (chyba) - MNI Telecom
    > 586990500 l:ppp, p:ppp (chyba) - T2

    dzięki
    vari

  • 24. Data: 2009-07-21 10:01:20
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik vari napisał:
> [...]
    > DO TP wynegocjowuje 52 kb/s (a więc sprawa mojego sprzetu czy numeru na

    Juz Maciej Bebenek odeslal mnie do tego dokumentu, ale jak go czytam to
    mam watpliwosci czy 80% polaczen dotyczy pojedynczej, w tym wypadku
    Twojej linii, czy ogolu polaczen modemowych w sieci operatora?
    Jezeli to drugie, to moga sie i tak na Ciebie wypiac, bo pewnie
    spelniaja ten warunek, a Ty nalezysz to tych 20%, dla ktorych nie ma
    takiego wymogu.

  • 25. Data: 2009-07-21 10:02:25
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Oba 26,4 kb/s.
    No cóż .... czas działać.
    vari

  • 26. Data: 2009-07-21 10:49:20
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    nadir wrote:

> [...]
    > Jezeli to drugie, to moga sie i tak na Ciebie wypiac, bo pewnie
    > spelniaja ten warunek, a Ty nalezysz to tych 20%, dla ktorych nie ma

    IMO usługa powszechna jest świadczona na każdej linii, więc należy to
    czytać "80 % połączeń (na linii) ma zmieścić się w podanym przedziale".

    M.

  • 27. Data: 2009-07-21 11:04:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > IMO usługa powszechna jest świadczona na każdej linii, więc należy to
    > czytać "80 % połączeń (na linii) ma zmieścić się w podanym przedziale".

    A ktoś z tepsy może sobie wykombinować, że usługa powszechna dotyczy
    wszystkich abonentów i potencjalnych abonetów na terenie kraju, więc
    nie ma co rozpatrywać pojedynczych przypadków. Z usługi powszechnej
    korzysta dzisiaj jakieś 8-10 milionów abonentów, ale przecież mogłoby
    nawet 38 milionów. Więc ci co teraz korzystają, łapią się prawie
    wszyscy na te 20%.

    Jarek

    --
    Jednostka -- zerem, jednostka -- bzdurą,
    sama -- nie ruszy pięciocalowej kłody,

  • 28. Data: 2009-07-21 11:19:55
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > IMO usługa powszechna jest świadczona na każdej linii, więc należy to
    > czytać "80 % połączeń (na linii) ma zmieścić się w podanym przedziale".

    A jak sie zaopatrujesz na taka czysto toretyczna sytuacje:
    &tp uznaje vari-emu, potencjalna reklamacje i proponuja mu jako usluge
    powszechna ISDN-a w cenie analoga, zeby mogl korzystac swobodnie z
    modemu analogowego. Jest spora szansa, ze na tej kiepskiej linii ISDN
    bedzie dzialal bez problemu, na modemie analogowym podpietym do ISDN-a
    mozna spokojnie wyciagnac 53-54kbit/s.
    Czy w tym wypadku jest spelniony wymog uslugii powszechnej? Pomijajac
    fakt, ze xDSL nie bedzie na tym dzialal.

  • 29. Data: 2009-07-21 13:24:13
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy w tym wypadku jest spelniony wymog uslugii powszechnej? Pomijajac
    > fakt, ze xDSL nie bedzie na tym dzialal.

    "A ja ogolić nie pozwolę !"

    Mam w nosie oferry TP, które łączą się ze ZMIANĄ umowy.
    Ja mam podpisaną umowę i mnie TP nie nabierze na łode podgrzybki.
    Już raz mnie próbowali wydymać bez mydła gdy miałem umowę na Neo 256 a mogli
    (NAGLE) świadczyć tylko 128 kb/s.
    Zaproponowali mi abym zmienił umowę. Oczywoście nie bylo (i dziś nie ma)
    umów "promocyjnych" na tak małe prędkości (czytaj : NORMALNYCH cen) i
    płaciłbym coś około 150 zł miesiecznie za 128 kb/s.
    Odpisałem im że ja nie głupi i tak nie zrobię.
    Oczywiscie nadal musiałem płacić cenę za 2556 kb/s mając zmniejszoną
    prędkość na porcie (PRZEZ TECHNIKÓW) na 128 kb/s.
    Przeczytałem w necie że ludzie majacy po 1 MB/s a tranfery na poziomie 512
    skutecznie (o dziwo) dostali od TP obniżenie opłaty abonamentowej.
    A tam chodziło o transfery synchronizację mieli OK).
    Ja synchronizację miałem niezgodną z umową i......reklamację odrzucili (i
    tylko to zdanie miało sens merytoryczny w odpowiedzi bo dalej nie odnosili
    się ani do spraw technicznych ani prawnych tylko jakiś marketingowy bełkot).
    Odrzucili reklamację, zaniżonej predkosci PORTU !!!!
    No i na własny koszt zmusiłęm monterów aby zorganizowali ten przyrząd
    (normalnie nie mają go na stanie) i jeszcze jakiegoś tam specjalistę i przez
    cały dzień po studzienkach łazili i znaleźl parę na ktoej te 256 zgodnie z
    umową działa (prędkość na porcie już na mój wniosek przywrócono do 256).
    Ale i tak jeszcze miałem trzaski i detekcje pasożytniczą sygnałów w.cz. ADSL
    (i rozwalało synchronizację co chwila).
    Wtedy to wpadłem a pomysł aby ten naturalny półprzewodnik
    metal-tlenek-metalu na tym zalanym masą bitumiczną miejscu po awarii -
    zniwelować.
    Poprosiłem aby mnie przełączoni na PG "odwotnie" (zamielili żyłę A i B).
    Tak jak myślałem - po chwili trzasków po pierwzym podniesieniu słuchawki -
    elektroliza zjadla ten półprzewodnik.
    Tak wiec teraz nie ma problemów gdy rozmawiam przez telefon (wcześniej każde
    podniesienie sluchawki powodowało rosnący szum , rozwalenie snchro modemu i
    popiskianie pilotów (nośnych) modemów ulegajacych detekcji).
    A bywało że bez zamkniecia pętli nagle S/N gwałtownie malał.
    Tak więc jednak udało się wiedzą i znajomosciami SKORZYSTAĆ w pełni z opcji
    za którą płacę.
    A w ilu sprawach TPSA jedzie na "jeleniu" ?
    Ciekawe co będzie teraz.
    vari

  • 30. Data: 2009-07-26 09:42:33
    Temat: Re: (pro???????????????????
    Od: edukom <e...@w...gmail.com>

    vari pisze:

    > ps Moja linia jeszcze nie tak dawno (miesiac temu czy dwa) mo?iwiala
    > transmisj? o pr?dkosci ok 45-46 kb/s
    > Teraz spadla poni?ej wszelkiej konkurencji bo najzyciej co modemy mog?
    > wynegocjowa? do 28,8 kb/s.
    > PCMki chyba mi nie za?o?yli bo mam Neostrad?.
    > Ten sam laptop zawieziony do innej linii I WYBIERAJ?C TEN SAM numer NALE??CY
    > DO TP wynegocjowuje 52 kb/s (a wi?c sprawa mojego sprzetu czy numeru na
    > ktorym robie pomiar - odpada).

    Na mojej linii jest PCMka w odpowiedzi na reklamacje telefoniczną
    powiedzieli, że 28kbps jest bardzo dobrą prędkością. I nie słusznie
    raklamuję stan linii. Na argument, że
    na usłudze powszechnej powinienem mieć większy transfer dostałem
    odpowiedź, ze mogę napisać reklamację to się ustosunkują.
    I tyle.

    G.