eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzerwa na świecach › Re: przerwa na świecach
  • Data: 2015-08-04 06:59:46
    Temat: Re: przerwa na świecach
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
    > W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK
    >
    > Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
    > że miały nieco ponad 1mm (1.1)
    >
    > Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
    > dokładnie 0.8 mm
    >
    > To ile ma być i na co to wpływa.
    Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba
    oczywiste). Dlatego:
    Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu
    mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
    Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo
    wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni
    izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego
    napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce
    (jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do
    stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
    Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego
    auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
    No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz
    silnika.
    Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
    wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
    szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
    każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
    skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
    Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie
    znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest
    dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać
    między elektrodami.
    Podsumowując:
    - za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada
    moc, wzrasta spalanie.
    - za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem
    zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
    - przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.08.15 23:33 re
  • 05.08.15 09:09 Jacek
  • 05.08.15 19:14 re
  • 05.08.15 19:28 Jacek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: