eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyprzerwa na świecach › Re: przerwa na świecach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: przerwa na świecach
    Date: Tue, 4 Aug 2015 06:59:46 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 40
    Message-ID: <mppgs1$eor$1@node1.news.atman.pl>
    References: <55bf767d$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: host9317925075.interoswiecim.static.3s.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1438664385 15131 93.179.250.75 (4 Aug 2015 04:59:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 4 Aug 2015 04:59:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:38.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/38.1.0
    In-Reply-To: <55bf767d$0$27515$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2566629
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-08-03 o 16:11, Tom pisze:
    > W punciaku po 30tys miałem zamiar wsadzić nowe świece NGK
    >
    > Wykręciłem stare fabryczne i z ciekawości sprawdziłem szczelinomierzem
    > że miały nieco ponad 1mm (1.1)
    >
    > Nowe fabryczne świece NGK które dali mi w sklepie do tego samochodu mają
    > dokładnie 0.8 mm
    >
    > To ile ma być i na co to wpływa.
    Im silniejsza i dłuższa iskra, tym lepszy zapłon mieszanki (to chyba
    oczywiste). Dlatego:
    Im mniejsza szczelina tym większa szansa, że nie dojdzie do zapłonu
    mieszanki i będziemy mieć jakiś procent wypadających suwów.
    Wydawałoby się, że im większa szczelina tym lepiej, ale tak nie jest bo
    wtedy wyładowanie zamiast między elektrodami będzie np. po powierzchni
    izolatora i zapłonu nie będzie. Większa szczelina wymaga też wyższego
    napięcia, a wtedy często wyładowanie jest nie na świecy a np. w kopułce
    (jak ktoś ma) albo po powierzchni przewodów WN. To jest akurat łatwe do
    stwierdzenia, bo wystarczy obserwacja po ciemku.
    Mimo to w okresie jesienno-zimowym zawsze pojawiają się pytania dlaczego
    auto nie pali, a w lecie zapalał na dotyk.
    No bo nie ma iskry. Nie ma na świecy, ale jest za to gdzieś na zewnątrz
    silnika.
    Dlatego przewody WN i inne elementy układu zapłonowego pracujące pod
    wysokim napięciem trzeba utrzymywać w czystości. 5 minut roboty ze
    szmatką zmoczoną w benzynie ekstrakcyjnej załatwia sprawę. Inna szkoła
    każe wymieniać przewody WN co kilka lat. Można i tak, ale ja na przykład
    skarpety czasem piorę zamiast zmieniać na nowe ;-)
    Jeszcze jedno: to, że przy wykręconej świecy zawsze widać iskrę nie
    znaczy, że jest ona zawsze gdy świeca jest wkręcona. Tam w środku jest
    dużo wyższe ciśnienie a w tych warunkach iskra niekoniecznie chce skakać
    między elektrodami.
    Podsumowując:
    - za mała szczelina - pojawia się jakiś procent suwów bez zapłonu, spada
    moc, wzrasta spalanie.
    - za duża szczelina - tak samo, plus do tego problemy z rozruchem
    zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie.
    - przy 30 kkm przebiegu wymień świece i lepiej daj 0,8, niż 1,0.
    Jacek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 04.08.15 23:33 re
  • 05.08.15 09:09 Jacek
  • 05.08.15 19:14 re
  • 05.08.15 19:28 Jacek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: