eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetprzywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania › Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
    From: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: przywracanie fabrycznej wielkości partycji na pendrive-je, reset do
    stanu fabrycznego, różne wyniki formatowania
    Date: Wed, 24 Jan 2018 13:27:21 +0100

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 23 Jan 2018 17:18:18 +0100
    doszła do mnie wiadomość <p47n8b$ifh$1@node1.news.atman.pl>
    od knrdz <x...@t...cy> :

    >Jaki to ma sens? Nie lepiej po prostu starać się mieć zawsze te 10-20%
    >wolnego miejsca (łącznie, na wszystkich partycjach danego ssd), wyjdzie
    >na to samo, a w razie chwilowej potrzeby ma się dostęp do 100%
    >pojemności, a nie 90%.

    Ja pisałem głównie o nośnikach, które nie mają TRIM(pendrive, karty SD czy coś
    podobnego)ale mają wear leveling i garbage collector.
    Co do SSD, TRIM spowalnia pracę(truecrypt, obsługa wielu małych plików), jak się go
    wyłączy, to lepiej zrobić tak, jak pisałem - 10 czy nawet więcej (30%)
    niespartycjonowanego miejsca(to zapewnia jego liniowość).
    Generalnie im większy OP tym większa wydajność dysku(w przypadku spartycjonowania
    całości
    pojawia się większa fragmentacja i spada wydajność).

    Dobrym wyjściem jest trim manualny.
    Linuxy mają fstrim(można wywołać z crona), defrag w w10 (z opcją /L) potrafi
    strimować
    partycję, są programy od producentów wywołujące TRIM.

    Czy takie kombinowanie ma sens?
    Dla typowego usera nie ma większego sensu.
    Na swoim revodrive zostawiłem 24 GiB niespartycjonowane(revo nie ma trim), często
    męczę
    się z kartami CF i SD - tu to ma sens, widać to po wydajności(największy wpływ ma
    prawidłowy align partycji, większy OP ma wpływ głównie na trwałość nośnika).