  • 11. Data: 2009-01-09 20:03:31
    Temat: Re: laptop - matryca matowa
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

  • 12. Data: 2009-01-09 20:04:26
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    j...@g...pl pisze:

    > Jeśli masz jedynie 2000zł to w grę wchodzą 10" matryce z eee pc, ms
    > wind, samsunga nc10 za 1400zł lub ich nieco bardzie doposażonych (ale
    > wciąż 10") braci.

    Ale na 10" nie da się obrabiać grafiki. Używam taki komputerek,
    rzeczywiście jakość obrazu rewelacyjna, natomiast niewiele się na
    ekranie mieści.

    --
    f1969

  • 13. Data: 2009-01-09 20:49:24
    Temat: Re: [pyt]laptop - matryca matowa
    Od: "ZASK" <Z...@s...pl>

    > poszukuje laptopa z matryca matowa do obrobki fot do 2000pln - co
    > moglibyscie polecic. wiem ze nie jest to dobra opcja do obrobki fot
    > ale w przyszlosci planuje zakup monitora.
    > dzieki i pozdrawiam

    Rozwaz netbooka (z wyzszej pólki - DELL Mini Inspiron 9, Toshiba NB100, czy
    HP 2133; lub cos tanszego - Acer Aspire One (zobacz www.aspire1.pl) lub
    koledzy - Asus EEE, MSI Wind, Gigabyte........). Netbooki maja zaskakujaco
    dobre matryce z podswietleniem diodami (WLED). Jakosc obrazu jest najlepsza,
    jesli chodzi o tani sprzet do 2000 zl.

    W duzych notebookach genialne matryce maja zwlaszcza DELL i Apple (jednak w
    znacznie drozszych modelach - za kilka tys. zl).

  • 14. Data: 2009-01-09 22:56:32
    Od: Aa <A...@a...pl>

    > Właśnie nie koniecznie. Zdarzały się też 15" matryce TN o rozdzielczości
    > 1024x768 (XGA).
    > Najlepiej znając kod modelu kupowqanego laptopa sprawdzić bezpośrednio na
    > stronie IBM w liscie części zamiennych jaki był w nim typ matrycy. Listę dla
    > modeli T40-T42 z matrycą 15" można znaleźć pod adresem
    > http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-55304
    > (pewnie link się złamie i trzeba będzie posklejać). Najlepiej sprawdzić typ
    > płyty inwertera - to od razu determinuje czy matryca jest TN czy IPS i jaka
    > ma rozdzielczość.
    > Dla porównania stosowna lista części zamiennych dla matryc 14" jest tu:
    > http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-46502.
    > Można na niej sprawdzić, ze zarówno matryce 14" XGA (1024x768) jak i SXGA+
    > (1400x1050) miały ten sam typ płyty inwertera - a więc również te 14"
    > 1400x1050 były wykonane w technologii TN.

    A jakie opinie krążą o modelu R50p ? Teoretycznie też ma 1600x1200 IPS.

    pzdr,
    Aa

  • 15. Data: 2009-01-09 23:22:36
    Od: Aa <A...@a...pl>

> [...]
    > (1400x1050) miały ten sam typ płyty inwertera - a więc również te 14"
    > 1400x1050 były wykonane w technologii TN.

    A jakie opinie krążą o modelach R50p , R51 ? Teoretycznie R50p ma
    1600x1200 IPS a R51 1400x1050 IPS.

    pzdr,
    Aa

  • 16. Data: 2009-01-09 23:56:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-09 20:11:56 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

> [...]

    Tylko przy PS trza się ograniczyć do góra CS2, bo 3 już chodzi słabawo.

    > Mimo że lubie Jabłka, a używałem poprzedniego Macbooka Pro i używam
    > aktualnie C2D, to powiem szczerze że do porządnej matrycy MVA/IPS ma
    > się to nijak, różnica jest b. duża.

    Owszem. Choć są to jedne z lepszych matryc TN, ładnie się profilują i
    coś tam widać, to do sensowniejszej pracy trza podłączyć zewnętrzny
    monitor. Zresztą przy 15 rozdzielczość przymała do wygodnego operowania
    w programach graficznych.

    de Fresz

  • 17. Data: 2009-01-10 06:19:45
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Aa pisze:
    > A jakie opinie krążą o modelach R50p , R51 ? Teoretycznie R50p ma
    > 1600x1200 IPS a R51 1400x1050 IPS.

    To były duże i raczej budżetowe laptopy, wobec tego nie miały raczej
    dobrych matryc.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_

  • 18. Data: 2009-01-10 12:48:15
    Od: Marcin Wójcik <w...@g...nie.pl>

    f1969 pisze:

    > Ale na 10" nie da się obrabiać grafiki. Używam taki komputerek,
    > rzeczywiście jakość obrazu rewelacyjna, natomiast niewiele się na
    > ekranie mieści.

    Dodatkowo dochodzi reprodukcja kolorów

    p,M

  • 19. Data: 2009-01-10 15:11:57
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    de Fresz pisze:

    Hej

    > Tylko przy PS trza się ograniczyć do góra CS2, bo 3 już chodzi słabawo.

    To nie ja pisałem :)
    Faktycznie na G4 1.67 CS3 to już było za dużo.
    Na aktualnym C2D 2.2 CS3 śmiga całkiem przyjemnie.
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 20. Data: 2009-01-10 20:25:16
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-10 16:11:57 +0100, Kryhu <k...@p...pl> said:

    > To nie ja pisałem :)

    Nie Ty, ale nie chciało mi się mnożyć postów ;-)

    > Faktycznie na G4 1.67 CS3 to już było za dużo.

    No niestety. Irytujące jest to, że ze względu na ACRa czasem może być
    potrzebny.

    > Na aktualnym C2D 2.2 CS3 śmiga całkiem przyjemnie.

    Gdyby przypadkiem pytek postanowił iść ta "trudniejsza" drogą ;-) i
    kupić Jabola, to w 2k zł się raczej nie zmieści.

    de Fresz