  • 11. Data: 2010-03-11 14:46:43
    Temat: Re: samostart komputera
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał
    > Problem godzin nocnych zależy od ustawienia zegara systemowego -
    > jesli za chwile zmienie go na 23.50 to za 2 godziny komp bedzie
    > chodził :/

    A jak ustawisz 01:55 to za 5 minut ?

    > Płyta asus P5W, Bios 0404, wszystkie ustawienia dotyczące
    > samoczynnego włączania komputera są oczywiscie "disabled". Po
    > uaktywnieniu w biosie "powrót do ustawien fabrycznych" nic sie
    > nie zmieniło.
    > Na USB wisi zdalna klawiatura, moze to potrafi wzbudzic kompa
    > (tylko po co i jak). Komp podpięty do rutera.
    > Macie jakies pomysły?

    Z tego co piszesz to wynika ze pochodzi to od zegara plyty a nie
    zadnych urzadzen zewnetrznych.

    Czyli szukac ustawien w biosie, ewentualnie resetowac.
    A potem w systemie - czemu on ustawia budzenie.

    J.

  • 12. Data: 2010-03-11 15:18:49
    Od: "g" <...@h...ijk>

    > Mam problem z samowłączającym sie w nocy komputerem. Praktycznie noc
    > w noc komp sie włącza pomiedzy 00.00 a 2.00 i do rana sobie radośnie
    > pracuje.

    Automatyczna aktualizacja Windows?

  • 13. Data: 2010-03-11 16:14:54
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Użytkownik "Budyń" <b...@g...pl> napisał
    >
    > A jak ustawisz 01:55 to za 5 minut ?

    A co ty, to by było za piękne :-) To sie dzieje okolo północy, raczej po i
    jak patrze rano jak długo komp chodził to wynika ze do jakiejs drugiej
    startuje. Ale powtarzalnosci nie ma.
    Za poprzednim cyklem tego wariactwa to sobie napisałem nawet program, który
    wyłącza kompa minutę po załączeniu jesli nie bedzie sygnału myszy lub
    klawiatury. No ale nie o to chodzi....
    Zrobiłem reseta, może pomoże :-)

    > Automatyczna aktualizacja Windows?

    nigdy niczego co dziala poprawnie nie uaktualniam, a tym bardziej
    automatcznie.

    b.

  • 14. Data: 2010-03-11 16:49:32
    Od: Artur Stachura <m...@w...pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 13:34:23 +0100, Konop <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > którejś godzinie? Mógł to ktoś aktywować przypadkiem lub specjalnie, z
    > poziomu BIOSa lub z poziomu aplikacji jakiejś. Mogło to być ustawione
    > też przez jakieś złośliwe oprogramowanie... Generalnie wejdź do BIOSu i
    > szukaj czegoś, co wygląda na ustawienie godziny, o jakiej komputer ma
    > się włączyć automatycznie.
    > Jeśli to jest aktywowane, to tu jest problem. Może się zdarzyć, że jakiś
    > "wirus" ustawia to po każdym włączeniu Windowsa, wtedy możesz szukać
    > dalej, ale grunt to wiedzieć czy to BIOS włącza czy coś innego...

    Czyli należałoby uruchomić komputer, w BIOSie powyłączać wszystkie
    "wake on ..." i wyłączyć komputer BEZ URUCHAMIANIA systemu
    operacyjnego. Wtedy będzie pewność, że to nie wirus w systemie.

    Tak swoją drogą, mogłaby to być niezła strategia działania dla
    jakiegoś trojana współdziałającego z botnetem - komputer włącza się,
    kiedy użytkownik śpi, trojan robi swoją brudną robotę i wyłącza
    komputer. A gdy użytkownik rano włączy komputer, to trojan najpierw
    sprawdzi godzinę - "oops - teraz jest dzień" i zakończy działanie aby
    nie zostać wykrytym przez program antywirusowy.
    Ale to już raczej temat na pl.comp.security...

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2010-03-11 16:57:28
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 17:14:54 +0100, Budyń wrote:

    >A co ty, to by było za piękne :-) To sie dzieje okolo północy, raczej po i
    >jak patrze rano jak długo komp chodził to wynika ze do jakiejs drugiej
    >startuje. Ale powtarzalnosci nie ma.

    Oj, to otwiera mnostwo nowych mozliwosci.

    Wake on Lan, wake on USB.

    No coz, dbaj o srodowisko, kup listwe z wylacznikiem :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-03-11 17:01:11
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > No coz, dbaj o srodowisko, kup listwe z wylacznikiem :-)

    po ilu latach sie zwroci ta listwa?
    ile energii zuzyto do wyprodukowania listwy? ;)

    c.

  • 17. Data: 2010-03-11 17:16:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Mar 2010 17:01:11 -0000, Cezar wrote:

    >po ilu latach sie zwroci ta listwa?

    W jego przypadku calkiem szybko, jak mu sie caly komputer wlacza.

    >ile energii zuzyto do wyprodukowania listwy? ;)

    Sadzac po cenie, to mniej niz zuzyje jego komputer.

    J.

  • 18. Data: 2010-03-11 17:38:13
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > W jego przypadku calkiem szybko, jak mu sie caly komputer wlacza.

    > Sadzac po cenie, to mniej niz zuzyje jego komputer.
    >
    > J.

    pytania byly zadane w kontekscie Twojej wypowiedzi n/t ochrony srodowiska a
    nie oszczednosci uzytkownika ;)

    c.

  • 19. Data: 2010-03-11 19:16:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > duchy. Bo sie to zdarzało na moich oczach :-)))

    No to musisz ściągnąć egzorcystę :)

  • 20. Data: 2010-03-11 19:37:52
    Od: c...@o...pl

    Jaja sobie robisz? Wymień baterię zegara!