    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: samozapłon węgla
    Date: Mon, 29 Jul 2019 18:08:03 +0200

    dyskusyjnych:64840adf-0deb-4870-a8dc-9de44a4fde44@go
    oglegroups.com...
    W dniu wtorek, 30 lipca 2019 00:00:07 UTC+9 użytkownik Jacek napisał:>
    W dniu 29.07.2019 o 16:33, Konrad Anikiel pisze:

    >No dobra, ale tu jest mowa o węglu w piwnicy, z powtykanymi rurami.
    >Skąd wiadomo czy te rury bardziej dostarczają powietrza do
    >utleniania, czy uwalniają gorące porodukty na powierzchnię?
    >A czy w ogóle w takiej piwnicy jest dość tlenu żeby się zapaliło?
    >Zależy jakie okna mają.

    Tlenu zakladam, ze jest tyle samo co na zewnatrz, bo jednak ludzie nie
    umieraja.
    Poza tym piec wymaga doprowadzenia powietrza.
    Chyba, ze to jakas izolowana piwnica bez wentylacji ... mowicie, ze
    moze tlen wypalic ?

    A co to w ogole za reakcja ?
    W weglu cala masa skladnikow, ale chyba wszystkie w temperaturze
    pokojowej niechetnie reaguja z tlenem.

    Ozon moze bardziej reaktywny, tlenki azotu ... ale ilez tego w
    powietrzu jest ?

    J.