  • Data: 2019-07-29 17:37:09
    Temat: Re: samozapłon węgla
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.07.2019 o 17:14, Konrad Anikiel pisze:
    > No dobra, ale tu jest mowa o węglu w piwnicy, z powtykanymi rurami. Skąd wiadomo
    czy te rury bardziej dostarczają powietrza do utleniania, czy uwalniają gorące
    porodukty na powierzchnię? A czy w ogóle w takiej piwnicy jest dość tlenu żeby się
    zapaliło? Zależy jakie okna mają. W każdej analizie zagrożeń najniższa kategoria
    nazywa się "possible but never heard of in the industry". Myślę że to gdzieś tu.
    Też myślę, że nie ma się czym przejmować i 5 ton w piwnicy się nie
    zapali. Ojciec palił węglem do 1986 roku i jako smarkacz pamiętam, że
    raz węgiel się zagrzał i trochę śmierdziało. Inna sprawa, że wtedy nigdy
    węgiel nie był zużywany do zera. Zawsze zostawało 1,5 - 2 tony na
    spodzie i mogło to leżakować nawet ponad 10 lat. W sumie w piwnicy było
    max 10 ton.
    Jacek