  • 21. Data: 2004-02-14 09:35:28
    Temat: Re: serwery czasu
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Andrzej P. Wozniak wrote:
    > W której wersji Windows?

    jak mowi o zmianach w rejestrze, to na pewno nie XP - tu nic nie trzeba
    zmieniac. :)

    --
    Mati (m...@m...net)
    One man can make a difference

  • 22. Data: 2004-02-14 10:58:29
    Od: Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 10:35:28 +0100, Mateusz Papiernik wrote:

    > jak mowi o zmianach w rejestrze, to na pewno nie XP - tu nic nie trzeba
    > zmieniac. :)

    W w2k też nie. net help time.

    --
    raptor * JID:raptor()raptor.pl

  • 23. Data: 2004-02-14 12:05:54
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl>
    w artykule <news:slrnc2rvq0.r4b.raptor@raptor.pl> pisze:

    > W w2k też nie. net help time.

    Win98SE PL:

    C:\>net help time

    Wyświetla czas lub synchronizuje zegar Twojego komputera z udostępnionym
    zegarem na serwerze czasu Microsoft Windows for Workgroups, Windows NT,
    Windows 98 lub NetWare.

    NET TIME [\\komputer | /WORKGROUP:nazwagr] [/SET] [/YES]

    komputer Określa nazwę komputera (serwera czasu), którego czas chcesz
    sprawdzić lub z którym chcesz zsynchronizować zegar
    swojego komutera.
    /WORKGROUP Określa, że chcesz zsynchronizować czas z komputerem
    (serwerem czasu) znajdującym się w innej grupie roboczej.
    nazwagr Określa nazwę grupy roboczej zawierającą komputer do
    sprawdzenia czasu lub zsynchronizowania zegara. Jeśli w
    grupie
    roboczej znajduje się więcej niż jeden serwer
    czasu, polecenie NET TIME użyje pierwszego serwera.
    /SET Synchronizuje zegar komputera z zegarem na innym komputerze
    lub w podanej grupie roboczej.
    /YES Wykonuje polecenie NET TIME bez żądania potwierdzenia.

    C:\>net time \\153.19.0.141 /set

    Błąd 53: Lokalizacja nazwy komputera określonej w ścieżce sieciowej jest
    niemożliwa. Sprawdź, czy nazwa komputera została podana poprawnie lub
    spróbuj
    ponownie później, gdy zdalny komputer będzie dostępny.

    I co dalej?

    --
    Andrzej P. Woźniak u...@p...onet.pl (zamień z<->h w adresie)
    Harbour - 32-bitowy kompilator Clippera - już v.0.43 free software

  • 24. Data: 2004-02-14 12:30:33
    Od: Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 13:05:54 +0100, Andrzej P. Wozniak wrote:
    > Osoba podpisana jako Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl>
    ^^^
    > I co dalej?

    w2k. Nie w98se, a to różnica.

    --
    raptor * JID:raptor()raptor.pl

  • 25. Data: 2004-02-14 13:07:55
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 12:30:33 +0000 (UTC), Andrzej Sosnowski
    <r...@u...raptor.pl> wrote:

    > ^^^
    >
    >w2k. Nie w98se, a to różnica.

    Ale nie działa całkiem podobnie:

    Microsoft Windows 2000 [Wersja 5.00.2195]
    (C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.

    >net time \\153.19.0.141 /set
    Wystąpił błąd systemowy 53.

    Ścieżka sieciowa nie została znaleziona.

    >net time \\192.168.102.254 /set
    Wystąpił błąd systemowy 5.

    Odmowa dostępu.

    Dla ułatwienia wyjaśniam, że oba serwery NTP (153.19.0.141 = korweta.task.gda.pl
    i 192.168.102.254 - mój lokalny serwer) działają i są osiągalne z komputera, z
    którego robiłem test.

    Podkreślę jeszcze raz słowo kluczowe: to są serwery *NTP* - taki protokół,
    opisany w RFC 1305. Windows normalnie korzysta z innego protokołu - może
    korzystać z Simple NTP, ale robi się to z użyciem opcji /setsntp:adres_serwera:

    >net time /setsntp:192.168.102.254
    Wykonywanie polecenia zostało zakończone pomyślnie.

    Nb. polecam raczej używanie 150.254.183.15 (vega.cbk.poznan.pl), to o ile wiem
    jedyny serwer NTP stratum 0 w Polsce.

    --
    Szymon Sokół (SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, AGH - University of Science and Technology, Cracow, Poland O

  • 26. Data: 2004-02-14 13:51:34
    Od: Andrzej Sosnowski <r...@u...raptor.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 14:07:55 +0100, Szymon Sokół wrote:

    > Wykonywanie polecenia zostało zakończone pomyślnie.

    I to miałem właśnie na myśli. Przedmówcy pisali o zmianach w rejestrze,
    a by uzyskać synchronizacje po ntp wystarczy właśnie /setsntp +
    wystartowana usluga czasu systemowego. Oczywiście w w2k i pewnie XP też

    > Nb. polecam raczej używanie 150.254.183.15 (vega.cbk.poznan.pl), to o ile wiem
    > jedyny serwer NTP stratum 0 w Polsce.

    Dzięki, tego nie wiedziałem. Ustawię ntpd sobie :)

    --
    raptor * JID:raptor()raptor.pl

  • 27. Data: 2004-02-14 15:45:08
    Od: "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>

    Osoba podpisana jako Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>
    w artykule <news:c0la3r.3vvao9l.1@sloth.hell.pl> pisze:

> [...]
    > protokół, opisany w RFC 1305. Windows normalnie korzysta z innego
    > protokołu - może korzystać z Simple NTP, ale robi się to z użyciem opcji

    Znowu Win98SE

    C:\>net time /setsntp:153.19.0.141

    Opcja "SETSNTP:153.19.0.141" jest nieznana. Upewnij się czy podano
    prawidłową opcję i spróbuj ponownie.

    Czyli nie działa całkiem niepodobnie.

    > Wykonywanie polecenia zostało zakończone pomyślnie.
    > Nb. polecam raczej używanie 150.254.183.15 (vega.cbk.poznan.pl), to o
    > ile wiem jedyny serwer NTP stratum 0 w Polsce.

    Zwracam uwagę, że serwis www.ntp.org zaleca, żeby z serwerów warstwy 0
    korzystały wyłącznie serwery warstwy 1, a nie indywidualni końcowi
    użytkownicy.

  • 28. Data: 2004-02-14 17:33:58
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004 16:45:08 +0100, "Andrzej P. Wozniak" <u...@f...onet.pl>
    wrote:

    >Znowu Win98SE
    A czy to *ja* coś pisałem o 98SE?

  • 29. Data: 2004-02-14 21:17:26
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Andrzej P. Wozniak <u...@f...onet.pl> napisał(a):
    > W której wersji Windows?

    http://www.it-faq.pl/TopFaq.asp?id=590

    Jak na Windows 2000/XP uruchomić swój własny serwer czasu?

    W tym celu należy w kluczu
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services
    \W32Time\Parameters
    utworzyć wartość LocalNTP typu DWORD i wpisać do niej 1. Po ponownym
    uruchomieniu inne komputery będą mogły synchronizować czas z tym komputerem.

    --
    Grzegorz Niemirowski, www.grzegorz.net
    OE PowerTool 3.0 http://www.oept.it-faq.pl/

  • 30. Data: 2004-02-14 21:28:49