  • Data: 2008-03-21 11:29:04
    Temat: Re: siec MESH - pytanie
    Od: "4est_pl" <4...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Powiedz mi dlaczego uważasz, że duża antena oznacza dużą moc?
    > Ja mam taki sprzęt, że mogę mieć 10 metrową czaszę i zmieszczę się w
    > 100mW.
    > Po prostu nie wiesz jak to zrobić.

    Wyjasnijmy sobie pewne kwestie, mowiac 'wieksza' antena (np o paraboli) mam
    na mysli wiekszy zysk enegetyczny.
    Jesli przylozysz do w/w anteny z nadajnika moc np +20dBm i z samej anteny
    dostaniesz dodatkowo np +32dBi, uwzglednisz straty na torze kablowym,
    konektorach np -2dBm (krotki odcienek niskotlumiennego przewodu) to jak bys
    nie kombinowal wydmuchasz z anteny +60dBm czyli 1MWatt !
    To chyba 'ciut' za duzo w stosunku do ustawy regulujacej te sprawy ;)

    Wiec bardzo prosze o cenna nauke w tym temacie... byc moze sie myle, ale z
    tego co mi wiadomo fizyki i matematyki nie da sie przeskoczyc ;)
    Tlumienie sygnalu dlugoscia kabla, albo skrecanie mocy nadajnika tylko po
    to, zeby zastosowac 'wieksza' np 10 m antene IMHO mija sie z celem.
    Chyba, ze zalezy nam na osignieciu 'b.waskiej' charakterystyki
    promieniowania anteny ;)

    Jesli znasz inne zalety zastosowania 'basenu kapielowego' (czyt. anteny) o
    wymiarach 10 m to chetnie je poznam ;)

    pozd.
    4esT