    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: silnik rolety - emulacja
    Date: Sat, 20 Sep 2014 14:17:25 -0500

    On Sat, 20 Sep 2014 20:29:14 +0200, Mirek <i...@z...adres>
    wrote:

    >Mam potrzebę zrobienia makiety rolety. W prawdziwej rolecie jest silnik
    >indukcyjny z dwoma uzwojeniami i kondensatorem - trzy wyprowadzenia, na
    >środkowe podajemy "N", na jedno z pozostałych 230 i kręci w jedną
    >stronę, na drugie - w drugą.
    >W makiecie mam oczywiście silniczek DC, zasilam go poprzez trafo i jedną
    >diodę (tak jest najlepiej, bo ma wolne ale stabilne obroty). Teraz jeśli
    >wezmę drugie trafo i też podepnę do silniczka tylko dioda odwrotnie -
    >powinno działać, ale drugie trafo jest wtedy popędzane od strony wtórnej
> [...]

    Ja mam rolete firmy Hounter-Douglas. Szerokosci jakies 2 metry,
    wysokosci tez. Silnik jest pradu stalego, wymiary - srednica 1 cm,
    dlufosc 1.5 cm. Zasilanie - 8 baterii AA. Baterie starczaja na ponad
    rok. Cale sterowanie - dwa scalaki i odbiornik podczerwieni.

    Mysle ze ta rwoja roleta za skomplikwoana.

    A.L.