eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodysłabnie bez rury dolotowej › Re: słabnie bez rury dolotowej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.c
    om!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-
    media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.co
    m!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
    a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 20 Jul 2014 14:13:05 +0200
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.6.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: słabnie bez rury dolotowej
    References: <X...@l...net>
    In-Reply-To: <X...@l...net>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 35
    Message-ID: <53cbb253$0$2148$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.154.97
    X-Trace: 1405858387 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2148 83.25.154.97:51688
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2570
    X-Received-Body-CRC: 2881360979
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2539250
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-07-20 00:25, PiteR pisze:
    > Dziś była ładna pogoda więc wziąłem się za wymiane oniemiałej trombki.
    > Zdjąłem rurę filtr powietrza - pas przedni i pojechałem tak do garażu
    > po prąd. Auto odczuwalnie osłabło. Dlaczego?

    Zapewne popsułeś wszelkie falowe efekty które są wykorzystywane do
    poprawy pracy układu dolotowego (chociaż tu najbardziej krytyczny jest
    kawałek od przepustnicy do zaworów, ale ten przed przepustnicą też nie
    jest bez znaczenia).

    Po drugie dolot oryginalny może wciągał w miarę chłodne powietrze z
    zewnątrz, a ciągnąc w przypadkowym miejscu pewnie jest to powietrze
    które przeszło już co najmniej przez chłodnicę (a 30C cieplejsze
    powietrze to około 10% mniej mocy).

    Kolejna sprawa - nie ma w tym zdemontowanym dolocie jakiegoś czujnika
    temperatury powietrza? Bez czujnika komputer sterujący silnikiem ma
    trudniej.

    I na koniec - bez dolotu silnik pewnie sporo głośniejszy się zrobił przy
    wciśniętym gazie. A jakoś tak jest że przy tej samych osiągach, im
    cichszy silnik tym wydaje się mocniejszy (przynajmniej mi).

    > Wpadłem więc na pomysł, że po złożeniu wszystkiego dodam lejek który
    > wytworzy mi doładowanie :)

    Doładowanie z lejka zaczyna mieć sens tak przy 400-500km/h ;)

    Z chałupniczego tuningu dolotu, sens mają chyba tylko takie modyfikacje
    które przenoszą miejsce samego zaciągania powietrza tam gdzie powietrze
    jest chłodniejsze.
    Jakiś kawałek rury spiro gdzieś z okolic zderzaka do oryginalnej puszki
    z powietrzem potrafi znacznie obniżyć temperaturę powietrza i dać kilka
    koni (w moim Civicu 196KM->201KM - zupełnie nieodczuwalne, ale mierzalne).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: