  • Data: 2019-11-12 11:56:31
    Temat: Re: smart zarowki
    Od: jaNus <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.11.2019 o 11:06, Piotr Wyderski pisze:
    > Dzwonią do mnie garnki: --

    > [...] zacznijmy od tego, skąd mają państwo mój numer?

    > -- Nie mamy, dzwonimy losowo na numery w pańskiej okolicy.

    > Ukradliście rządową bazę danych?!

    > Za rozbawienie mnie bezczelnością nigdzie tego nie zgłosiłem, choć
    > nagrania posiadam. :-)

    Ależ oczywiście, że te bazy wyciekają jak Niagara, pisałem tu!

    Też jacyś z takich dzwonią, to i ja pytam, "skąd mają mój numer".
    - /to losuje komputer/
    Dodam, że mam w różnych miejscach dwa tel. stacjonarne. Jeden numer od
    wieków, drugi od pół roku. I ten drugi musi być całkiem "świeży" (dotąd
    nikt go nie miał), bo na niego żadni tacy "oferenci" nie dzwonią. Zero,
    nul!

    A na ten pierwszy jest co najmniej 3 takich dziennie! No bo jest w
    jakieś wykradzionej bazie, albo w tysiącach. No i *może* losuje, ale
    zawsze z takiej bazy!

    Natomiast jest jeszcze jeden aspekt takiego procederu:
    takie n.p. firmy windykacyjne zazwyczaj są przez netowych aktywistów
    wstawiane na WWWitryny, z numerami z których dzwonią. Tak tedy kto chce,
    to może sprawdzić ten numer, i już wie kto dzwoni. No to windykatorzy
    przeszli na ukrywanie numeru. Przecież to powinno być *zabronione*!!

    Wszak jeśli ktoś działa "w przestrzeni publicznej", dowolna firma, z
    branży też dowolnej, to prawo powinno go obligować do tego, aby jego
    numer *zawsze* był widoczny! A przecież zdarzało mi się, że dzwonili z
    jakiegoś "państwowca" (już nie pomnę co to był za urząd), i numer też
    był ukryty, skandal!

    --
    Matematyka to księżniczka: jest taka... piękna!
    Fizyka to prawdziwa potęga.