  • Data: 2018-06-30 19:55:08
    Temat: Re: so i learned lisp ;c
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > I tu arcyciekawe: czy w Lisp napisano jakikolwiek program, który
    > jest OBECNIE używany przez Zwykłych Użytkowników?

    Ponieważ nie zdefiniowałeś pojęcia "Zwykły Użytkownik" to zawsze masz opcję
    wykręcenia się z tego pytania, ale co tam - przykładowo edytor tekstu Emacs (i
    wszelkie jego odmiany, np. Aquamacs) jest w znacznej części (w większości?) napisany
    w jakimś tam dialekcie Lispa.

    Bez przesady - coś tam w tym napisali. Część z tego co napisali ciągle działa.

    Natomiast właściwe pytanie na dzisiaj jest takie: czy ktoś cokolwiek w tym jeszcze
    pisze? I to pytanie ma dwie części: czy jest coś starego, co jest aktywnie
    kontynuowane (Emacsa już nie liczmy, bo dalszy jego rozwój to perwersja) i czy jest
    coś nowego, co ktoś chce zacząć właśnie w Lispie.
    Być może tak, ale jestem ciekawy, co to takiego.

    > Czy też jedynym
    > celem istnienia Lispa jest dostarczanie rozrywki akademickim
    > informatykom-teoretykom

    Ta grupa docelowa szuka rozrywki już w innych językach, jest w czym wybierać.