  • Data: 2018-12-30 00:46:45
    Temat: Re: sprzątać czy nie sprzątać?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" q08ukk$2hg$...@n...news.atman.pl

    > Oderwania obu nóżek gniazda od płyty widziałem okiem (przez lupę)
    > a brak połączenia środka gniazda z płytą sprawdziłem miernikiem.

    Na oko to takie:

    https://allegro.pl/oferta/gniazdo-zasilania-do-fujit
    su-siemens-amilo-pi2540-7514847896

    gniazdo. Urwały się obie (po obu stronach gniazda) nóżki masowe.

    Wprawdzie mam inny notebook, ale gniazdo wygląda właśnie tak, jak na tych:

    https://allegro.pl/oferta/gniazdo-zasilania-do-fujit
    su-siemens-amilo-pi2540-7514847896

    rysunkach/fotkach.

    Dwa lata laptop pracował tak, że lekkie dociśnięcie gniazda dawało
    dobre ;) efekty. To dociśnięcie mogło dociskać właśnie te dwie/obie
    (lub choćby jedną z nich) nóżki do płyty, a raczej do kikutów tychże
    urwanych nóżek wystających z płyty. Nie wpadłem na czas na pomysł
    [wiem, trzeba być zdecydowanym -- albo wpadać na czas, albo wpadać
    na pomysły! ale czy reperującego takie coś można uznać za zdrowego
    umysłowo?] że teraz nie mam kontaktu nie tylko z masą, ale także
    ze środkiem gniazda.

    Lutowanie zajęło mi jedną chwilę -- jedną chwilę na każdą
    a nóżek, czyli razem aż dwie chwile!

    Ale teraz trzeba by odessać cynę i wymontować gniazdo...
    To chyba zabawa dla zegarmistrza! ;) Do tego trzeba by
    mieć sprawne gniazdo... Oczyścić wejścia w płycie, nie
    odkleić (temperaturą czy szarpaniem) ścieżek, włożyć
    sprawne gniazdo i oblutować...

    Może warto dolutować dwa przewody (jeden można lutować
    w dowolnym miejscu, oby do wszechobecnej, wspólnej masy?)
    wychodzące na zewnątrz laptopa, gdzie połączą się za sprawą
    gniazda z wtyczką zasilacza?... [jak znam życie -- jedna żyłka
    takiego przewodu po prostu wejdzie we wtyczkę a inna owinie
    wtyczkę lub oblutuje -- prowizorki są trwałe!]

    Przewód środkowy [centralny? -- Centralny to w Warszawie! z szynami!]
    nie ma wielkich połaci do dyspozycji na płycie -- widać jedno wejście
    do którego powierzchniowo jest przytroczony ;) kondensator (oznaczony
    jako C435 bodajże) łączący z masą...

    Mało miejsca kruca bomba...
    Piszę, obserwując pobojowisko za sprawą nielotnej
    pamięci białkowej -- chory laptop jest daleko...

    Ponadto mam okołogniazdowe fotki...
    (ale z nich teraz nie korzystam)

    Pacjent zapewne będzie mnie prześladował w czasie moich
    odpoczynków nocnych -- nawiedzając mnie horrorami!!!
    [tak to jest, gdy brak pełnej/kompleksowej diagnozy
    poprzedzającej skomplikowaną operację...]

    > Fujitsu-Siemens Esprimo Mobile V5545, model MS2215
    > CPU Intel Core 2 Duo T7300 bodajże
    > GPU Ati Radeon ze 128 MB dedykowanej RAMki

    Do przepisania powyższych numerków lapka posłużyłem się fotką,
    ale numerków procesorów (CPU i GPU) nie mam na tych fotografiach.

    --