    Subject: Re: stare, grube ps3
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Date: Wed, 19 Feb 2020 08:34:47 +0100

    On 18.02.2020 12:35, Marcin Debowski wrote:

    > Mam takiego staruszka, chyba jedna z pierwszych serii, 2006-2007? Leżała
    > niedopieszczona parę lat aż sobie o niej przypomniałem. W czasie
    > odpalania zastartowywała na pare sekund po czym robiła pip-pip-pip

    Po pierwsze sprawdziłbym elektrolity.
    Po drugie z tego co pamiętam, wczesne modele PS3 miały spory problem z
    przegrzewaniem się układu graficznego. Konieczny był jego reballing,
    chociaż i to często pomagało tylko na chwilę. To samo, co w przypadku
    "red ring of death" w pierwszych XBox-ach 360. Chyba nawet towarzyszył
    temu podobny objaw - cały czas paliła się któraś dioda na obudowie.

    Trochę szkoda, bo te wczesne modele PS3 były wyposażone w EmotionEngine
    (CPU z PS2), dzięki czemu były w stanie uruchamiać gry z poprzedniej
    generacji. Potem jednak Sony zaczęło ciąć koszty i jako pierwsza
    poleciała wsteczna kompatybilność z poprzednią konsolą.

    Z tego co mi wiadomo problemy z przegrzewaniem się w mniejszym stopniu
    miały chyba wszystkie kolejne modele tej konsoli, za wyjątkiem
    ostatniego (paradoksalnie mocno budżetowego) PS3 Super Slim.