  • 91. Data: 2010-01-23 13:37:17
    Temat: Re: superheterodyna FM z MT 12/84
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale przeciez to bardzo rozsadne podejscie :-)
    >
    > Chcesz sie narobic zeby miec urzadzenie gorsze niz gotowe ?
    > To ja juz wole newsy poczytac :-)

    A słyszałeś kiedyś o czymś takim jak hobby? ;) Wejdź na stronę główną
    elektroda.pl. Jaki procent prezentowanych tam konstrukcji DIY to
    faktycznie przydatne urządzenia, których za nic nie dałoby się kupić w
    formie gotowego rozwiązania? ;)

    > Dzis faktycznie wybor przeraza .. ale wszystkich i tak nie sluchasz,
    > wiec moze trzy ulubione wystarcza ?

    Po co się ograniczać? I co ważniejsze: po co tam mocno ograniczać
    możliwości budowanego urządzenia? ;)

    > Jakbym mial to robic to bym jeszcze inaczej zrobil. Pewnie bym znalazl
    > scalaka ktory by stanowil jeden modul calego radia :-)

    W tym wątku padła nawet jego nazwa. ;)

  • 92. Data: 2010-01-23 13:41:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 14:37:17 +0100, Atlantis wrote:

> [...]
    >elektroda.pl. Jaki procent prezentowanych tam konstrukcji DIY to
    >faktycznie przydatne urządzenia, których za nic nie dałoby się kupić w

    Niektorzy z glupoty nie wyrastaja, ale mozna im pomoc :-)

    >Po co się ograniczać? I co ważniejsze: po co tam mocno ograniczać
    >możliwości budowanego urządzenia? ;)

    Bo potem obsluga jest upierdliwa.
    Chocby przelaczanie tych 50 kanalow w TV :-)

    >W tym wątku padła nawet jego nazwa. ;)

    No to zrobic i sie pochwalic wiedza - godny polecenia czy nie :-)

    J.

  • 93. Data: 2010-01-23 13:42:49
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 13:51:50 +0100, Piotr Gałka wrote:

    >Nie wiem czy pytasz, czy podajesz to jako temat hobby.

    W sumie to jedno i drugie.

    >Jakoś to się dawało mniej więcej zrobić - każdy obwód na nieco innej f na
    >max Udc za detektorem.

    I dobrze to wyjdzie ?

    J.

  • 94. Data: 2010-01-23 14:19:36
    Od: Sławomir Szczyrba <c...@o...the.night>

    Hello, Atlantis.

    > ceramiczny tam jest. Jest jednak także kilka cewek. Nie uciekniesz
    > chociażby od tej w obwodzie detektora FM.

    UL1245...

    Sławek
    --
    ________ Q: How many Atlantians does it take to change a lightbulb?
    _/ __/ __/ A: That depends, which household does it belong to?

  • 95. Data: 2010-01-23 14:21:41
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > I dobrze to wyjdzie ?

    Jak nie ma innej możliwości to musi.
    P.G.

  • 96. Data: 2010-01-23 20:01:37
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    J.F. pisze:

    > No to zrobic i sie pochwalic wiedza - godny polecenia czy nie :-)

    Ten scalak to TDA7000.
    BTW może jednak faktycznie później spróbowałbym "dla sportu" wykonać i
    głowicę UKF. Tyle tylko, że trzymanie się opisu z MT nie ma sensu. Po
    pierwsze i tak inne pasmo, po drugie upierdliwy od strony mechanicznej
    sposób stronienia...

    Co nie zmienia faktu, że zestrojona, działająca głowica przydałaby się
    przy uruchamianiu płytki z p.cz., detektorem i m.cz. ;)

  • 97. Data: 2010-01-31 13:13:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... W poniższym tekście rzuciła mi się w oczy pewna kwestia, która
    nie daje mi spokoju:
    http://sklep.avt.pl/photo/_pdf/AVT2761.pdf

    Mianowicie wspomniano w nim, iż układ TDA1083 (scalony odbiornik radiowy
    AM/FM) jest odpowiednikiem układu A223D. Do tej pory byłem przekonany,
    że ów A223D jest odpowiednikiem produkowanego przez CEMI UL1244, który
    mieści w sobie jedynie wzmacniacz p.cz. i demodulator FM. Jak jest naprawdę?

    Autor tekstu z EdW popełnił błąd, czy ja się myliłem? Google wskazują na
    to pierwsze, podobnie jak oferta AVT.