-
Data: 2010-07-15 09:24:50
Temat: Re: szybkie pytanie o LII 2.0dCi
Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 15.07.2010 08:51, bratPit[pr] pisze:
> Witajcie,
> jadę dziś z bratem oglądać LII 2.0 dCi 150KM (ponoć bez filtra cz.
> stałych), auto ma być krajowe, niebite itd, to się okaże,
> ale pytanie do Was czy jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę
> przy tym aucie?
> poza tym jakie dokumenty powinny być od dealera, ile kluczyko-kart,
> jakieś kody (karty kodowe)?
> podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak
> to wygląda?
> dzięki za sugestie,
>
> brat
Sprawdź czy wszystko co elektryczne w aucie działa, mam na myśli
wszelkie odbiorniki, które można sprawdzić na parkingu - szyby, klima,
wycieraczki(szczególnie tył), podświetlanie wskaźników/przycisków itp
Po włożeniu karty do czytnika nie powinno być żadnego komunikatu.
Jeżeli są czujniki ciśnienia w kołach, to po odpaleniu na wyświetlaczu
powinien pokazać ile masz powietrza. Zobacz czy działa karta "hends
free" zapytaj sprzedającego czy działa i jak - niech pokaże.
Nie wiem jak ten silnik, ale przypuszczam że nie ma rewolucji w nim więc:
zapalasz i słuchasz czy coś już nie jest podejrzanego, pooglądaj czy nie
ma pod maską za dużo oleju, lekko spocony na przewodach powietrznych
może być.
Oczywiście wszelkie problemy z odpaleniem powinny włączyć u Ciebei
czerwoną lampkę i zwiększoną uwagę, 2sekundy kręcenia rozrusznikiem to max.
Po _rozgrzaniu_ przegoń go na wysokich obrotach, daj mu w palnik tak
zdrowo(o ile właściciel pozwoli) Chodzi o sprawdzenie wtryskiwaczy -
muszą dostać w dupę, jeżeli są z nimi problemy, to mogą wystąpić przy
wysokich obrotach i dużej mocy silnika, jak nie wytrzymają to znaczy że
trzeba będzie robić regeneracje.
Jak będziesz jechał, to przy _pierwszym_ mocniejszym naciśnięciu popatrz
do lusterka lewego czy zostawiasz zasłonę dymną? czy tylko mały kłębek.
Po tej ostrzejszej jeździe pojeździj troszkę spokojniej aby ostudzić
turbinę, otwórz okna i słuchaj pracy turbiny - przy obrotach ~2000-2500
powinno być słychać delikatny pisk, ale naprawdę delikatny, jak będzie
coś ala startujący odrzutowiec to źle.
W między czasie obsłuchujesz zawieszenie - przejdź przez krawężnik, albo
próg zwalniający, ale pod kontem, tak żeby kola danej osi nie wjeżdżały
równocześnie, tylko po kolei - słuchaj wtedy odgłosów z tylnej belki.
Dobrze by było przejechać się po dziurawej drodze - wtedy się
najbardziej tłucze.
Aha, zobacz czy w bagażniku nie ma czasem butelki z olejem - będzie to
sugerować dolewki, czyli prawdopodobnie rychły koniec turbiny.
Co do kart powinny być dwie, jedna z dwoma przyciskami, druga z trzema
przyciskami. Możesz wypytać o kod do radia, bo się może przydać,
ewentualnie dostępny w ASO. No i standardowo Karta pojazdu, dowód
rejestracyjny, ubezpieczenie. O książce serwisowej nie wspominam, jej
brak od razu coś sugeruje..
Nie przekreślaj samochodu jak znajdziesz coś niepokojącego, większość
rzeczy można naprawić naprawdę małym kosztem. Najlepiej daj nam znać to
podyskutujemy.
Najgorsze co może Cię czekać to samochód po wypadku, albo zdrowo
cofnięty licznik. Ale te rzeczy czasem ciężko sprawdzić na placu.
Nie piszesz który to rocznik, po silniku wnioskuje że >2005 więc auto
spokojnie może mieć na liczniku 200kkm, i właściwie tego należy się
spodziewać, wszelkie odstępstwa należy zweryfikować.
200kkm nie jest dużą wartością, nie bój się tego przebiegu, jak samochód
zadbany, to drugie tyle zrobi bez większych problemów.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.07.10 09:53 GlennBp
- 15.07.10 10:08 Gabriel 'wilk
- 15.07.10 11:50 bratPit[pr]
- 15.07.10 11:59 bratPit[pr]
- 15.07.10 12:02 bratPit[pr]
- 15.07.10 17:57 .Peeter
- 15.07.10 18:15 .Peeter
- 15.07.10 19:39 GlennBp
- 15.07.10 23:46 bratPit
- 16.07.10 09:42 Rafał
- 16.07.10 10:35 bratPit[pr]
Najnowsze wątki z tej grupy
- Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami
- 2024-05-18 LED
- 2024-05-19 ceny nieruchomości
- 2024-05-18 Szczecin => UX/UI Designer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-05-18 Warszawa => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-18 Ulm => Solution Architect (sichere Kommunikation und IoT-Loesungen <=
- 2024-05-18 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-05-18 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-18 Wrocław => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-18 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-05-18 Warszawa => Account Manager (Recruitment Services) <=
- 2024-05-18 Łódź => Salesperson - CRM Systems <=