    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: szybkie pytanie o LII 2.0dCi
    Date: Thu, 15 Jul 2010 09:24:50 +0200

    W dniu 15.07.2010 08:51, bratPit[pr] pisze:
    > Witajcie,
    > jadę dziś z bratem oglądać LII 2.0 dCi 150KM (ponoć bez filtra cz.
    > stałych), auto ma być krajowe, niebite itd, to się okaże,
    > ale pytanie do Was czy jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę
    > przy tym aucie?
    > poza tym jakie dokumenty powinny być od dealera, ile kluczyko-kart,
    > jakieś kody (karty kodowe)?
    > podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak
    > to wygląda?
    > dzięki za sugestie,
    >
    > brat

    Sprawdź czy wszystko co elektryczne w aucie działa, mam na myśli
    wszelkie odbiorniki, które można sprawdzić na parkingu - szyby, klima,
    wycieraczki(szczególnie tył), podświetlanie wskaźników/przycisków itp
    Po włożeniu karty do czytnika nie powinno być żadnego komunikatu.
    Jeżeli są czujniki ciśnienia w kołach, to po odpaleniu na wyświetlaczu
    powinien pokazać ile masz powietrza. Zobacz czy działa karta "hends
    free" zapytaj sprzedającego czy działa i jak - niech pokaże.

    Nie wiem jak ten silnik, ale przypuszczam że nie ma rewolucji w nim więc:
    zapalasz i słuchasz czy coś już nie jest podejrzanego, pooglądaj czy nie
    ma pod maską za dużo oleju, lekko spocony na przewodach powietrznych
    może być.
    Oczywiście wszelkie problemy z odpaleniem powinny włączyć u Ciebei
    czerwoną lampkę i zwiększoną uwagę, 2sekundy kręcenia rozrusznikiem to max.
    Po _rozgrzaniu_ przegoń go na wysokich obrotach, daj mu w palnik tak
    zdrowo(o ile właściciel pozwoli) Chodzi o sprawdzenie wtryskiwaczy -
    muszą dostać w dupę, jeżeli są z nimi problemy, to mogą wystąpić przy
    wysokich obrotach i dużej mocy silnika, jak nie wytrzymają to znaczy że
    trzeba będzie robić regeneracje.
    Jak będziesz jechał, to przy _pierwszym_ mocniejszym naciśnięciu popatrz
    do lusterka lewego czy zostawiasz zasłonę dymną? czy tylko mały kłębek.
    Po tej ostrzejszej jeździe pojeździj troszkę spokojniej aby ostudzić
    turbinę, otwórz okna i słuchaj pracy turbiny - przy obrotach ~2000-2500
    powinno być słychać delikatny pisk, ale naprawdę delikatny, jak będzie
    coś ala startujący odrzutowiec to źle.
    W między czasie obsłuchujesz zawieszenie - przejdź przez krawężnik, albo
    próg zwalniający, ale pod kontem, tak żeby kola danej osi nie wjeżdżały
    równocześnie, tylko po kolei - słuchaj wtedy odgłosów z tylnej belki.
    Dobrze by było przejechać się po dziurawej drodze - wtedy się
    najbardziej tłucze.

    Aha, zobacz czy w bagażniku nie ma czasem butelki z olejem - będzie to
    sugerować dolewki, czyli prawdopodobnie rychły koniec turbiny.

    Co do kart powinny być dwie, jedna z dwoma przyciskami, druga z trzema
    przyciskami. Możesz wypytać o kod do radia, bo się może przydać,
    ewentualnie dostępny w ASO. No i standardowo Karta pojazdu, dowód
    rejestracyjny, ubezpieczenie. O książce serwisowej nie wspominam, jej
    brak od razu coś sugeruje..

    Nie przekreślaj samochodu jak znajdziesz coś niepokojącego, większość
    rzeczy można naprawić naprawdę małym kosztem. Najlepiej daj nam znać to
    podyskutujemy.
    Najgorsze co może Cię czekać to samochód po wypadku, albo zdrowo
    cofnięty licznik. Ale te rzeczy czasem ciężko sprawdzić na placu.
    Nie piszesz który to rocznik, po silniku wnioskuje że >2005 więc auto
    spokojnie może mieć na liczniku 200kkm, i właściwie tego należy się
    spodziewać, wszelkie odstępstwa należy zweryfikować.
    200kkm nie jest dużą wartością, nie bój się tego przebiegu, jak samochód
    zadbany, to drugie tyle zrobi bez większych problemów.