  • 1. Data: 2010-07-15 08:51:20
    Temat: szybkie pytanie o LII 2.0dCi
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    jadę dziś z bratem oglądać LII 2.0 dCi 150KM (ponoć bez filtra cz. stałych),
    auto ma być krajowe, niebite itd, to się okaże,
    ale pytanie do Was czy jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę przy
    tym aucie?
    poza tym jakie dokumenty powinny być od dealera, ile kluczyko-kart, jakieś
    kody (karty kodowe)?
    podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak to
    wygląda?
    dzięki za sugestie,

    brat

  • 2. Data: 2010-07-15 09:24:50
    Temat: Re: szybkie pytanie o LII 2.0dCi
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 15.07.2010 08:51, bratPit[pr] pisze:
> [...]
    > jakieś kody (karty kodowe)?
    > podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak

    Sprawdź czy wszystko co elektryczne w aucie działa, mam na myśli
    wszelkie odbiorniki, które można sprawdzić na parkingu - szyby, klima,
    wycieraczki(szczególnie tył), podświetlanie wskaźników/przycisków itp
    Po włożeniu karty do czytnika nie powinno być żadnego komunikatu.
    Jeżeli są czujniki ciśnienia w kołach, to po odpaleniu na wyświetlaczu
    powinien pokazać ile masz powietrza. Zobacz czy działa karta "hends
    free" zapytaj sprzedającego czy działa i jak - niech pokaże.

    Nie wiem jak ten silnik, ale przypuszczam że nie ma rewolucji w nim więc:
    zapalasz i słuchasz czy coś już nie jest podejrzanego, pooglądaj czy nie
    ma pod maską za dużo oleju, lekko spocony na przewodach powietrznych
    może być.
    Oczywiście wszelkie problemy z odpaleniem powinny włączyć u Ciebei
    czerwoną lampkę i zwiększoną uwagę, 2sekundy kręcenia rozrusznikiem to max.
    Po _rozgrzaniu_ przegoń go na wysokich obrotach, daj mu w palnik tak
    zdrowo(o ile właściciel pozwoli) Chodzi o sprawdzenie wtryskiwaczy -
    muszą dostać w dupę, jeżeli są z nimi problemy, to mogą wystąpić przy
    wysokich obrotach i dużej mocy silnika, jak nie wytrzymają to znaczy że
    trzeba będzie robić regeneracje.
    Jak będziesz jechał, to przy _pierwszym_ mocniejszym naciśnięciu popatrz
    do lusterka lewego czy zostawiasz zasłonę dymną? czy tylko mały kłębek.
    Po tej ostrzejszej jeździe pojeździj troszkę spokojniej aby ostudzić
    turbinę, otwórz okna i słuchaj pracy turbiny - przy obrotach ~2000-2500
    powinno być słychać delikatny pisk, ale naprawdę delikatny, jak będzie
    coś ala startujący odrzutowiec to źle.
    W między czasie obsłuchujesz zawieszenie - przejdź przez krawężnik, albo
    próg zwalniający, ale pod kontem, tak żeby kola danej osi nie wjeżdżały
    równocześnie, tylko po kolei - słuchaj wtedy odgłosów z tylnej belki.
    Dobrze by było przejechać się po dziurawej drodze - wtedy się
    najbardziej tłucze.

    Aha, zobacz czy w bagażniku nie ma czasem butelki z olejem - będzie to
    sugerować dolewki, czyli prawdopodobnie rychły koniec turbiny.

    Co do kart powinny być dwie, jedna z dwoma przyciskami, druga z trzema
    przyciskami. Możesz wypytać o kod do radia, bo się może przydać,
    ewentualnie dostępny w ASO. No i standardowo Karta pojazdu, dowód
    rejestracyjny, ubezpieczenie. O książce serwisowej nie wspominam, jej
    brak od razu coś sugeruje..

    Nie przekreślaj samochodu jak znajdziesz coś niepokojącego, większość
    rzeczy można naprawić naprawdę małym kosztem. Najlepiej daj nam znać to
    podyskutujemy.
    Najgorsze co może Cię czekać to samochód po wypadku, albo zdrowo
    cofnięty licznik. Ale te rzeczy czasem ciężko sprawdzić na placu.
    Nie piszesz który to rocznik, po silniku wnioskuje że >2005 więc auto
    spokojnie może mieć na liczniku 200kkm, i właściwie tego należy się
    spodziewać, wszelkie odstępstwa należy zweryfikować.
    200kkm nie jest dużą wartością, nie bój się tego przebiegu, jak samochód
    zadbany, to drugie tyle zrobi bez większych problemów.

  • 3. Data: 2010-07-15 09:53:38
    Od: "GlennBp" <l...@o...pl>

> [...]
    > kody (karty kodowe)?
    > podpowiedzcie proszę bo w Renaulcie zupełnie nie jestem zorientowany jak to

    O silnik się nie martw. NAtomiast jesli auto na pierwszy rzut oka wyda sie ok,
    to bezwglednie trzeba odzalowac 200 pln i sprawdzic je dokladnie w aso. W wersji
    mini, sprawdzic przynajmniej historię pojazdu. Niedawno sprawdzalem koledze
    chyba z osiem sztuk w stanie idealnym, kazda miala w systemie od 10 do 40 rbh
    napraw blacharskich.
    L2 PH2, czyli te od 2006 są naprawdę ok. HF tez nie generuje problemów.
    Silnik powinien zaskoczyc po krótkim nacisnieciu przycisku, przy odpaleniu na
    zimno, moze wypuscic białą chmurkę, to normalne w 2.0dci, nawet w nowych
    Lagunach. Pozniej, nawet przy butowaniu pod 5 krpm, nie powinien dymić.
    Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.
    Pzdr
    Luca

  • 4. Data: 2010-07-15 10:08:13
    Od: Gabriel 'wilk' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik GlennBp napisał:

    > Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.
    I, ze laga nie jste popowodziowa.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 5. Data: 2010-07-15 11:50:47
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]

    > 200kkm nie jest dużą wartością, nie bój się tego przebiegu, jak samochód
    > zadbany, to drugie tyle zrobi bez większych problemów.

    auto jest RP 2006 a wyjechała z salonu 2007r, ponoć jest cały komplet -
    książka, dokumenty, papiery,
    auto będę oglądał jak każde inne używane,
    ale chodzi mi właśnie o osobnicze "choroby" - z tego co słyszałem -a Ty
    potwierdzasz -w LII czasem elektronika dawała 'koncerty' czyli hands free,
    czujniki w kołach, co jeszcze nie wiem, bodaj tylne tarcze są razem z
    łożyskiem koła więc ewentualna wymiana tarcz tył jest relatywnie drogawa,
    poza tym jeżeli auto nie będzie po dzwonie i nie po powodzi to chyba nie
    powinno być problemów i brachol się trochę powinien pocieszyć tym autem,

    brat

  • 6. Data: 2010-07-15 11:59:54
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    > koledze
    > chyba z osiem sztuk w stanie idealnym, kazda miala w systemie od 10 do 40

    też w życiu widziałem tyle "idealnych" aut że ich nie zliczę, dlatego jadę
    oglądać kolejny i nawet się nie nastawiam na + czy na -,
    chociaż ostatnio coś się pozmieniało i jak dzwonię i pytam czy coś było w
    aucie blacharsko robione to przynajmniej większość mówi "no coś tam było"
    przy czym teraz popularne określenie na auto po dzwonie to "poprawki
    lakiernicze" ;-)

> [...]
    > Lagunach. Pozniej, nawet przy butowaniu pod 5 krpm, nie powinien dymić.
    > Upewnijcie sie tez, ze auto nie ma Fapu.

    ponoć L2PH2 2.0 dCi 150KM w ogóle nie ma Fapu, ma go ponoć wersja 172 czy
    ile tam było KM?

    brat

  • 7. Data: 2010-07-15 12:02:15
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > I, ze laga nie jste popowodziowa.

    o! i to jest teraz pytanie nr 1, trzeba wziąć latarkę i zaglądać w
    zakamarki, pod wykładziny itd., oprócz tego sprawdzać czy nie ma milion
    "drzewek" na lusterku,

    brat

  • 8. Data: 2010-07-15 17:57:09
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Rafał" wrote:
    > Aha, zobacz czy w bagażniku nie ma czasem butelki z olejem - będzie to sugerować
    > dolewki, czyli prawdopodobnie rychły koniec turbiny.

    Ja wożę ze sobą cały czas resztkę oleju, którą dostałem po wymianie,
    a jakoś nie muszę co chwilę dolewać. Po prostu nie chce mi się tego
    baniaka trzymać w domu. ;-) Ale fakt, jakbym przygotowywał auto
    do sprzedaży, bagażnik bym opróżnił z mojego bałaganu. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 9. Data: 2010-07-15 18:15:15
    Od: ".Peeter" <p...@n...gazeta.pl>

    "Rafał" wrote:
    > [cut]

    Zapomniałem dopisać - generalnie fajny zbiór rad dla kupujących
    auta uzywane i szkoda, że to nie jest forum dyskusyjne, bo postowi
    należy się przyklejenie. :-)

    Pozdrawiam
    .Peeter

  • 10. Data: 2010-07-15 19:39:54
    Od: "GlennBp" <l...@o...pl>

    A i jeszcze jedna, bardzo wazna rzecz.
    W L2ph2, testowali moduł esp do L3. Mial on brzydki zwyczaj padania. JEst na to
    OTS, i teoretycznie renault powinno to wymienic za friko, w praktyce różnie
    bywa. Warto więc sprawdzic w aso, czy byl wymieniany blok abs/esp
    Pzdr
    Luca