    From: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: tama w Niedowie
    Date: Wed, 11 Aug 2010 20:56:17 +0200

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1cb535bf-234c-48d2-b483-1a93d6e4afe9@j8g2000yqd
    .googlegroups.com...
    On Aug 11, 6:03 pm, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    > Żeby to zrzucić przepustowość urządzeń upustowych musiała by wynosić
    > między 2300 (fala przychodząca na pusty zbiornik) a 2800 m^3/s (fala
    > przychodząca na pełny zbiornik). Co z grubsza odpowiada wydajności
    > urządzeń upustowych nieporównywalnie większej Soliny (2600 m^3/s za
    > <http://www.imgw.pl/internet/zz/dziala/obserwator/_o
    bserwator2004/arty...>
    > ).
    > Czyli nie ma cudów - to się musiało przelać przy takim dopływie.

    No ale poczekaj na zarzuty, pewnie będzie sprawa, pewnie jakiś
    wyrok...
    Po śledztwie prokuratorskim w S-SZ GES "winna" była automatyka,
    dobrano się do tyłków ludziom za nią odpowiedzialnym. Natomiast po
    niezależnym dochodzeniu Rostechnadzoru okazało się że automatyka nie
    zamknęła grodzi bo nie miała prądu- jedynym źródłem jej zasilania były
    turbiny które właśnie wyleciały. Rzeczywistą przyczyną katastrofy było
    zmęczenie materiału szpilek trzymających pokrywę turbin.
    Nie spodziewajmy się dojścia jak było- prokurator to pies gończy,
    który wjeżdża po to żeby kogoś udupić i wszystko mu jedno czy postawi
    trafne zarzuty- nie odpowiada za to. Dopiero niezależny fachowiec może
    odtworzyć rzeczywisty przebieg katastrofy i znaleźć prawdziwe
    przyczyny. Nie chciałbym być w skórze tych którzy ten remont robili,
    bo teraz będą musieli udowadniać że nie są wielbłądami.
    Konrad

    Z tego co piszesz wynika, że to jednak PROJEKTANCI nie przewidzieli
    niezależnego zasilania automatyki.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.