  • Data: 2019-01-10 18:15:10
    Temat: Re: taśma led o weryfikowalnych parametrach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jak zmierzysz prąd pobierany przez taśmę przy 12V i obniżysz napięcie
    > tak, aby ten prąd spadł dwukrotnie (przypuszczam, że będzie to gdzieś
    > koło 11V) to jasność spadnie mniej więcej 2x,
    nie. zmiana zasilania paska diodowego z 12v na 11v daje ledwo zauważalną
    różnice. w sensie jak przełączasz raz na sekundę z 11 na 12 itd - widać
    bez wątpienia. ale jak w jednym pokoju są wszystkie zasilane z 11v a w
    drugim z 12v, jest jaśniej tam, gdzie jest ich więcej. nie zobaczysz z
    jakiego napięcia są zasilane.

    > A co do LEDów to w sensie trwałości jest chyba (na podstawie tego co mi
    > się obiło o oczy) tak:
    > 3528 - najgorsze
    > 5050 - lepsze
    > 2835 - najlepsze
    56xx 57xx - mocniejsze.

    > W tych ostatnich jest chyba lepszy przepływ ciepła od struktury LEDa do
    > nóżek. Ale jeśli nawet ciepło fajnie odprowadza się ze struktur do taśmy
    > to jak nie będzie dobrze odprowadzane dalej to temperatura i tak wzrośnie.
    kiedyś robiłem badania nad wytrzymałością. Pisałem o tym tutaj. ledy
    wytrzymywały prawie dwa razy takie napięcie, i nawet nie paliły się
    przez parę minut, ale po zejściu do napięcia 12v, świeciły słabo.

    Wbrew kpinom części grupy, polecam pytającemu żeby kupił sobie dwa paski
    tanich ledów ciepłe i zimne, połączył w parę, zamontował
    prowizorycznie, zaświecił i zobaczył czy jeszcze czegoś potrzebuje, za
    5-10 razy tyle kasy czy już wystarczy.

    ToMasz