    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: te nie/dobre diesle
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 6 Apr 2020 09:55:15 +0200

    Sun, 5 Apr 2020 18:46:29 +0200, z

    > Zgadza się produkują.

    Czyli powodują SMOG. Samozaoranie level master.

    > Tylko ten procent jest tak mały (było już tu podawane wiele razy) że
    > kurwa tylko DEBIL wyciąga to na pierwsze miejsce.
    > Albo ktoś kto ma w tym INTERES.

    W Polsce, owszem, tylko debil. Debil też nie rozumie co się do niego pisze.
    Więc weź przeczytaj ponownie co napisałem, masz jeszcze szansę na
    refleksję. Później popatrz sobie na zachód gdzie kotły domowe na paliwa
    stałe to ułamek emisji i sprawdź jak u nich wygląda powietrze. Wygląda tak
    dobrze, że jak jest za dużo syfu z tych diesli, to zabraniają SAMOCHODOM
    jeździć by chronić ludzi.

    > A co do hybryd. Benzyniaki też wydzielają tylko te gorsze
    > mniejsze pyły których się _jeszcze_ nie sprawdza.

    Dlatego powinno się dążyć czym prędzej do EV. Tam nie ma takich problemów.
    A przecież emisja lokalna to pikuś, bo produkcja silników samochodowych,
    osprzętu do nich, skrzyni biegów, olejów potrzebnych do ich pracy i
    utylizacji tych olejów w określonym okresie eksploatacji silnika i skrzyni
    biegów powoduje emisję. Tylko widać nikt nie ma interesu aby to wykazywać.
    Tajemnicą poliszynela jest dlaczego samochody elektryczne są 2-3x droższe
    niż ekwiwalent spalinowy.

    > A w hybrydach też są opony... Wiec... można jeszcze
    > wspomnieć o szkodliwych dla środowiska akumulatorach
    > i w ogóle produkowaniu nowych niepotrzebnych AUT.

    Akumulatory się zwracają środowisku (a szczególnie ludziom) właśnie niższym
    zużyciem paliwa, mniejszym kurzeniem z klocków, a baterie wcale nie padają
    jak muchy wbrew temu co oszołomy opowiadają. A jeśli się w pewnym stopniu
    degradują, to moża je nadal przez wiele kolejnych lat wykorzystywać poza
    samochodem, choćby jako powerbanki w domach.

    > Generalnie jakbym spotkał takiego ekologa co jęczy na diesle to bym
    > go... zwyzywał. Ale będzie ciężko bo epidemia ;-)

    Nie zasłaniaj się epidemią, wiadomo że typowy kibordwarior internetowy
    jesteś.

    --
    Pozdor
    Myjk