    Date: Mon, 09 Jan 2017 10:18:39 +0100
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizor kineskop, dekoder a magnetowid

    W dniu 07.01.2017 20:58, Krycha pisze:

    > Mam telewizor HCM (z dwoma eurozłączami), dekoder Opticum do tv sat, magnetowid
    > Panasonic NV-35HQ, kabel: czińcze - z drugiej strony eurozłącze.
    > W jednym eurozłączu tv był podłączony Opticum, w drugim do wideo.
    > Odtwarzałam taśmy, nie przećwiczyłam nagrywania.
    >
    > Teraz doszedł do powyższego zestawu dekoder DVB-T Wiwa-50 oraz nowa antena.
    > Oba eurozłącza tv są zajęte.
    >
    > Pozostało mi wyłączać jedno z nich, aby podłączyć wideo.
    > Czy podłączenie anteny DVB-T, czy Tv-sat do wideo, a potem kabel
    > z wideo do wybranego dekodera jest wystarczającą czynnością,
> [...]

    Antena ma pozostać podłączona do dekodera DVB-T, a talerz satelitarny -
    do dekodera sat. Magnetowid łączysz z telewizorem kablem euro i możesz
    nagrywać tylko to, co widać na ekranie telewizora. Jeśli zaprogramujesz
    magnetowid na nocne nagrywanie z DVB-T na ten przykład, to dekoder DVB-T
    musi pozostać na noc włączony na kanale, który chcesz nagrywać. Również
    telewizor musisz wtedy pozostawić włączony na odbiór z dekodera DVB-T.
    Inaczej się nie da. Znaczy da się, gdy dekoder DVB-T ma dwa wyjścia euro,
    wówczas możesz podłączyć magnetowid do niego. Wtedy pozostawiasz włączony
    na noc tylko dekoder DVB-T, na kanale, który chcesz nagrać. Czas nagrania
    programujesz w magnetowidzie. Podobnie będzie z nagraniem z satelity,
    jedynie w miejsce dekodera DVB-T podłączasz magnetowid. Można pokusić
    się o rozgałęziacz/przełącznik gniazda euro, wówczas nie będziesz musiała
    żonglować kablami przy nagrywaniu.

    > Planuję w tym roku kupić nowy telewizor LCD 32" albo 40".
    > Mam trudny wybór. Jaki? Bez szału cenowego.
    > Z satelity korzystam z programów niekodowanych (bez abonamentów),
    > więc oglądam się za tv z dekoderem DVB-S2 (ady może jednak osobno tv i osobno tuner
    > np. combo)?

    Telewizory do 32" traktowane są obecnie jako monitory, więc zacznij
    przynajmniej od 40", bo potem szybko stwierdzisz, że i 40" mógłby być
    większy, choć pokój masz 3 x 4 metry. Wszystkie obecnie produkowane
    telewizory przystosowane są fabrycznie do odbioru cyfrowej telewizji
    naziemnej, więc dekoder DVB-T Ci odpadnie. Jeśli masz dekoder sat.
    bez HD, to warto rozejrzeć się za telewizorem z opcją satelitarną,
    bo kanałów SD coraz mniej na niebie. No i zawsze to tylko jeden pilot
    do obsługi, a wersja telewizora z głowicą sat. nie kosztuje więcej,
    niż kupno oddzielnego dekodera satelitarnego HD.