    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tesla u zachara
    Date: Tue, 20 Jun 2017 22:36:36 +0200

    W dniu 20.06.2017 o 21:22, Myjk pisze:
    > Tue, 20 Jun 2017 12:16:26 -0700 (PDT), Bolko

    > Ja nie oglądałem, tylko słuchałem. Też było drętwe.
    > Jakieś wnioski masz poza skrótem?

    ja to obejrzałem całe

    zajebistością i ceną to auto bije na łeb karton iPhonów. życie jest
    lepsze, jak robisz 400km i pijesz 8 godzin kawę z nowymi znajomymi,
    czekając az się auto naładuje. chyba ze jest -15° to co 200km. stacji
    ładowań jest kilka w polsce, więc jeździsz do celu zygzakiem. musisz też
    posiadać i nie zapomnieć zabrać zestaw przelotek i kabli do łądowania.
    wspomnałem coś o firmie apple? nie ważne. ma kopa (choć jak na auto w
    tej cenie to juz nie bardzo) jadąc w korku możesz się zrelaksować bo
    samo hamuje i startuje. ale nie wiem czy chcesz, bo za parę godzin i tak
    masz 8godzinne ładowanie. W zasadzie o aucie nic nie mówili. wspomnieli
    że istnieje cos takiego jak klima, że ogrzewanie drenuje akumulator, że
    ładowanie wolne - ale nie szkodzi. No bo jak jedzeisz do Barcelony
    benzyniakiem, to nie wiesz gdzie zrobić postój. a elektrykiem - wiesz.
    przy ładowarce. że w przypadku rozładowania akumulatora do zera można
    się w ciągu 24godzin podładować z gniazdka 230v....

    Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły hamowania
    jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość układu
    hamulcowego. nie wspomnieli o degradacji akumulatorów. nawet czy
    ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła. nic z techniki.

    Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
    widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.
    Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
    parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
    problemów z nimi bez liku

    ToMasz