    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tesla u zachara
    Date: Tue, 20 Jun 2017 21:00:41 -0000 (UTC)

    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:
    > ma kopa (choć jak na auto w
    > tej cenie to juz nie bardzo)

    Rozwiń tą myśl proszę...
    Tesla Model S P100D rozpędza się do setki w 2,6 sekundy.

    Znajdź mi dużego, rodzinnego sedana za 500 tyś złotych który nawet 3
    sekundy osiąga do setki, nie mówiąc o 2,6.

    > że w przypadku rozładowania akumulatora do zera można
    > się w ciągu 24godzin podładować z gniazdka 230v....

    Zgadza się, typowe gniazdko 230V (jednofazowe) ma zbyt małą wydajność
    prądową i zabiera to zbyt długo czasu aby z takiego gniazdka ładować od
    zera do 100%.

    > Zero informacji o kosztach eksploatacji. o tym jaka część siły hamowania
    > jest przerzucana na silnik, bo to ma wpływ na trwałość układu
    > hamulcowego.

    Zmienna, bo jak masz baterię w pełni naładowaną to regeneracja jest
    wyłączona.

    > nie wspomnieli o degradacji akumulatorów.

    Jest o tym w sieci sporo danych.
    Zadziwiająco niska jest ta degradacja.

    > nawet czy
    > ogrzewanie jest rezystancyjne czy pompą ciepła. nic z techniki.

    Pompa ciepła do ogrzewania w aucie? A ma to zalety energetyczne w stosunku
    do grzania rezystancyjnego?

    > Ja się żywo interesuje autami elektrycznymi. ale poza prototypami, nie
    > widziałem niczego co bym nawet w dalekiej przyszłości chciał kupić.

    A co z prototypow chciałbyś kupić?

    > Właśnie dzisiaj liczyłem dlaczego jest to zasilane ogniwami litowymi. są
    > parę razy droższe o zwykłych akumulatorów i trzy razy lżejsze. a
    > problemów z nimi bez liku

    Podziel się tymi przemyśleniami, napewno zaciekawią wielu z nas...