    From: yabba <g...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: tradycyjnie, kto ma pierwszenstwo?
    Date: Thu, 23 Nov 2017 00:52:26 +0100

    W dniu 2017-11-22 o 23:30, s...@g...com pisze:
    > Taka sytuacja:
    > https://www.google.pl/maps/@53.1297222,17.9781332,3a
    ,66.8y,115.24h,83.13t/data=!3m4!1e1!3m2!1svmi6utvUpY
    nFaVXDCxR_Vg!2e0

    > tak jak na powyższym widoku, stoje na tej wąskiej grunwaldzkiej i chce jechać w
    lewo za sygnalizator i dalej w prawo grunwaldzka. Czyli w praktyce prosto ale juz po
    grunwaldzkiej szerokiej.

    > Jednoczesnie zapala sie zielone skrecajacym w lewo z szerokiej grunwaldzkiej i
    zielona strzalka na sygnalizatorze przy wąskiej (ten widoczny na widoku z google).

    > Moja interpretacja:
    > To są dwa osobne skrzyżowania. Stojąc tak jak pokazuje widok, ustepuje
    pierwszenstwa tym po prawej z kanałowej.
    > Ci z szerokiej grunwaldzkiej wjeżdzają i mają mnie po prawej więc ustąpic powinni.
    >
    > W praktyce jest inaczej. Ci co stoją tak jak kierunek widoku czekaja na wszystkich
    i dopiero jadą.
    > I jak tak zazwyczaj jechalem ale dzis chcialem z ciekawosci sprawdzic jak sytuacja
    wygląda i zostalem obtrąbiony :)

    > A więc jak szanowna grupa sądzi?
    > Czy ten zestaw skrzyzowań jest jakis magiczny ze ludzie oddaja pierwszeństwo czy
    jednak interpretacja jest błędna?

    Formalnie, to Twoja interpretacja jest poprawna, pomimo tego, że
    nieintuicyjna dla większości kierowców.
    Dla mnie jednak to skrzyżowanie jest źle oznakowane, ponieważ brakuje
    znaków, które jednoznacznie wskazywałyby pierwszeństwo - bez domysłów i
    różnych interpretacji.

    Tu masz przykład z Grochowskiej w DC.

    https://www.google.pl/maps/@52.2439091,21.0959109,3a
    ,75y,299.16h,93.53t/data=!3m6!1e1!3m4!1scQKmn8CJ4fX2
    0Z-vdCtX8w!2e0!7i13312!8i6656

    Tak zwana mała Grochowska, na której stoimy, ma na wszystkich
    skrzyżowaniach "Ustąp pierwszeństwo". Duża Grochowska, dwupasmówka po
    lewej stronie za torami, ma zaraz po zjeździe w prawo znak A-6b:

    https://www.google.pl/maps/@52.2439186,21.0952832,3a
    ,37.5y,46.71h,89.22t/data=!3m6!1e1!3m4!1svwOtnfdlxxy
    PExZvFWMEKw!2e0!7i13312!8i6656

    yabba