  • Data: 2019-11-04 13:12:11
    Temat: Re: tysiąc procesorów
    Od: jaNus <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 04.11.2019 o 12:25, Dominik Ałaszewski pisze:
    > No właśnie w zasadzie nic nie daje, różnica między tymi
    > "zoptymalizowanymi" kompilacjami a uniwersalnymi jest żadna

    No staranniej pisz: zazwyczaj niewielka, a *czasem* nawet żadna.
    > (choćby z uwagi na czas jaki procesor zwykle poświęca na wykonywanie
    > kodu np. jądra).

    No więc i o to mi chodziło, że jeśli (jak poniżej) mamy program, którego
    optymalizacja jest wielce pożądana, to ona może dać niewiele, jeśli nie
    będzie wychodził jaj naprzeciw wielce zoptymalizowany OeS...

    > Chyba, że ktoś zajmuje się praktycznie wyłącznie

    Dlaczego "wyłącznie"? Wystarczy, że "także", albo "również"...

    > jakimiś specyficznymi, mocno obciążającymi procesor programami.

    Jak sam wskazywałeś, zysk raczej nigdy nie będzie jakiś porażający, ale
    gdy coś-tam soft ma robić w czasie jak najbardziej rzeczywistym, to
    jakieś 5%-towe przyspieszenie może już *coś* znaczyć. A czasem będzie
    pewnie zauważalnie więcej, niż owe skromne 5%

    > Ale i wtedy warto optymalizować (w tym ewentualnie kompilować) tylko
    > to oprogramowanie.

    Ale bez optymalizacji OeS-u to kicha!

    Natomiast optymalizowanie jakichś-tam duperelnych programików, co zrobią
    swoje i tak -- sensu żadnego nie ma, to jasne.

    --
    Masz potężną moc obliczeniową ,,na pokładzie"? Podziel się nią z Nauką,
    i dołącz do BOINC, systemu przetwarzania rozproszonego (GRID),